چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: بیشتر مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد بارش‌های این استان در فصل پاییز امسال به طور چشمگیری کمتر از میانگین بلندمدت خواهد بود.

به گزارش دیارجنوب، فرج الله شکوهی پور روز یکشنبه به رسانه‌ها کرد: مراکز اقلیمی خارجی نیز در مجموع بارش سه ماهه (از ۱۱ مهر تا ۱۱ دی) را در بیشتر نقاط استان بوشهر ۴۵ تا ۵۰ درصد کمتر از میانگین پیش‌بینی کرده‌اند.
وی بیان کرد: میانگین بارش استان بوشهر در فصل پاییز ۱۰۳ و میانگین بارش در این استان در ماه مهر ۱.۷ میلیمتر است که بر اساس نقشه‌های پیش بینی ماهانه انتظار می‌رود بارش در این ماه در حد میانگین یا اندکی کمتر از میانگین باشد.

baran
شکوهی پور گفت: میانگین بارش استان بوشهر در آبان ماه ۳۷.۵ میلیمتر است و پیش بینی می‌شود آبان سال جاری در بیشتر نقاط این استان ۵ تا ۱۰ میلیمترکمتر از میانگین باران ببارد.
وی ادامه داد: میانگین بارش استان بوشهر در آذر ماه ۶۳.۴ میلیمتر است و میزان بارش آذرماه در شهرستان‌های دیلم و گناوه و بخش‌هایی از شمال و شرق دشتستان ۲۰ تا ۴۰ میلیمتر کمتر از میانگین، در سایر نقاط ۱۰ تا ۲۰ میلیمتر و در بخش‌هایی از سواحل تنگستان، شهرستان‌های جم و عسلویه ۵ تا ۱۰ میلیمتر کمتر از میانگین پیش بینی شده‌است.
شکوهی پور ادامه داد: دمای هوا نیز در سه ماهه پاییز (مهر، آبان و آذر) پنج دهم تا یک درجه بیش از میانگین دمای هوا در فصل پاییز در استان بوشهر و ۲۴.۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.
وی گفت: مجموع بارش استان در سال زراعی گذشته (۹۸-۹۹)، ۳۸۸.۲ میلیمتر بود که نسبت به میانگین بلند مدت استان ۴۴.۸ درصد (۱۲۰.۱میلیمتر) و نسبت به سال زراعی ۹۸-۹۷ در حدود ۷ درصد افزایش داشت.
شکوهی پور بیان کرد: بیشترین مقداربارش در سال زراعی گذشته با ۵۷۶.۷ در شهرستان کنگان و کمترین میزان با ۲۴۲.۹ میلیمتر مربوط به دیلم بود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group