جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: با برگزاری مرحله استانی مسابقات ملی مهارت، ۲۴ نفر منتخب در ۲۲ حرفه معرفی شدند که به مسابقات کشوری ملی مهارت اعزام خواهند شد.

به گزارش دیارجنوب، عبدالمجید دراهکی صبح یکشنبه در نشست کمیته برنامه ریزی مسابقات ملی مهارت استان بوشهر اظهار داشت: ۹۷ کارآموز بوشهری برای راهیابی به مسابقات ملی مهارت در شش شهرستان گناوه، دیر، دشتی، دشتستان، کنگان و بوشهر با هم به رقابت پرداختند.
وی افزود: از بین این رقابت کنندگان ۴۶ کارآموز حائز رتبه برتر شدن که پس از حضور در اردوی یک هفته و رقابت با یکدیگر ۴ نفر در رشته‌های تیمی طراحی فضای سبز و رباتیک و ۲۰ نفر دیگر نیز در ۲۰ حرفه مهارتی به عنوان نفرات برتر اعزامی به مسابقات کشوری معرفی شدند.

mosabeghat maharat
دراهکی با اشاره به شرکت ۳۱۰ کارآموز در مرحله شهرستانی و راه یابی ۱۲۱ کارآموز به مرحله استانی، اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی جامعه تنها فقط ۹۷ مهارت آموز در مرحله استانی شرکت کردند.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بیان کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته شاهد افتخارآفرینی جوانان بوشهری در مسابقات ملی مهارت خواهیم بود.
وی افزود: ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، دانشجویان و آحاد جامعه فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت می‌باشد که نیاز به حمایت همه مسئولین و دستگاه‌های اجرایی در سطح استان دارد.
دراهکی خاطرنشان کرد: مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت بصورت غیر متمرکز در ۱۵ استان کشور برگزار خواهد شد و نفرات برتر به اردوی تیم ملی مهارت دعوت شده و برای اعزام به مسابقات جهانی ۲۰۲۱ شانگهای چین آماده خواهند شد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بیان کرد: امیدواریم با توجه به پتانسیل مهارت آموزان بوشهری در این دوره از استان بوشهر نیز شرکت کننده داشته باشیم./مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group