جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر از اهدای اعضای دو بیمار مرگ مغزی در بیمارستان شهید گنجی برازجان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، علیرضا باقری اظهار داشت: دو عمل جراحی برداشت عضو سحرگاه امروز (یکشنبه ششم مهر) در بیمارستان شهید گنجی برازجان انجام گرفت و اعضای دو بیمار مرگ مغزی به نیازمندان پیوند عضو اهدا شد.
وی تصریح کرد: یکی از این افراد، مرحوم محمد شریف فرخی جوان ۱۸ ساله‌ای بود که به دنبال تصادف دچار مرگ مغزی شده بود و دیگری مرحوم حسین علی حق‌شناس ۵۱ ساله که بر اثر سکته مغزی، مرگ مغزی شده بود.

ehdaye ozv
باقری اضافه کرد: بعد از رضایت خانواده نوع‌دوست و ایثارگر این دو نفر و تأیید مرگ مغزی از سوی تیم پیوند اعضا، سحرگاه امروز عمل برداشت عضو با حضور گروه اعزامی از بیمارستان ابوعلی سینای شیراز انجام گرفت.
وی افزود: دو کلیه و کبد هر دو بیمار مرگ مغزی اهدا شد همچنین قرار است از نسوج دریچه قلبشان نیز برای کمک به بیماران استفاده شود و اعضای برداشت‌شده برای پیوند به بیماران، به بیمارستان ابوعلی سینای شیراز انتقال یافت.
مسئول هماهنگی تیم پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: نخستین بار است دو عمل جراحی برداشت عضو در یک‌زمان در استان بوشهر انجام می‌گیرد.
بنابر این گزارش؛ این دو مورد، چهارمین و پنجمین اهدا عضو در استان از ابتدای امسال تاکنون است.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group