پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: ۱۷ هزار نفر شاغل دراین مجتمع توسط اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تعیین صلاحیت حرفه‌ای می‌شوند.

به گزارش دیارجنوب، اسحاق فرشیدی روز یکشنبه در نشست با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: مهارت‌آموزی رکن اصلی توسعه است و این مجتمع بزرگ صنعتی برای توسعه منابع انسانی و ارتقای بهره‌وری سرمایه‌گذاری مهارتی می‌کند.
وی با تاکید براینکه نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده نقشی اساسی در توسعه صنعت گاز دارد اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از شاغلان در مجتمع گاز پارس جنوبی در چهار مرحله با شرکت در آزمون تائید صلاحیت فنی و حرفه‌ای موفق به کسب گواهی صلاحیت حرفه‌ای شده‌اند.

shaghelan pars jonoobi
فرشیدی اضافه کرد: برای اجرای تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه آموزش فنی و حرفه‌ای و مجتمع گاز پارس جنوبی در مدت سه سال باید تمام نیروهای شاغل در این مجتمع در آزمون‌های صلاحیت حرفه‌ای شرکت و در صورت موفقیت گواهینامه مهارتی دریافت کنند.
وی نقش آموزش در تربیت نیروی انسانی را مهم خواند و اظهار کرد: اگر مجموعه پارس جنوبی نسبت به توانمندسازی نیروی انسانی خود همت کند این آموزش‌ها به تمامی صنایع استان سرایت می‌کند.
فرشیدی توانمندسازی نیروی انسانی را یکی از دغدغه های اصلی صنعت گاز کشور دانست و ادامه داد: اگر نیروی انسانی در پالایشگاه‌ها توانمند نباشد گاز به منازل مردم نخواهد رسید.
مدیر منابع انسانی مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی ظرفیت خوبی برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی در صنایع استان بوشهر و کشور دارد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر تاکید کرد: برندسازی مهارت امروز باید به عنوان یک اصل در کشور شناخته شود و مجتمع گاز پارس جنوبی پرچمدار این اصل باشد.
عبدالمجید دراهکی ادامه داد: در همه دنیا ارتباط صنعت با آموزش‌های آن دو طرفه است آموزش عالی و فنی و حرفه‌ای با صنعت در ارتباط است و مشارکت صنایع، پایه اصلی مهارت آموزی به شمار می‌رود.
وی با تاکید بر توسعه مهارت آموزی در صنایع افزود: افرادی که دارای مهارت هستند اشتغال‌پذیری بیشتری نسبت به افراد فاقد مهارت دارند ولی آنچه مهم است آموزش‌های مهارتی باید مبتنی بر تقاضای بازار کار باشد که برای تحقق این امر لازم است پیوند بین صنعت و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای بیشتر شود همچنان که در کشورهای دیگر با ورود یک تکنولوژی به چرخه صنعت، ابتدا آموزش کاربران در دستور کار قرار می‌گیرد و این امر اهمیت آموزش به مهارت آموختگان را نشان می‌دهد.
دراهکی ادامه داد: عسلویه باید به شهرستان کار و مهارت تبدیل شود و به‌گونه‌ای باشد که مقام‌های ملی کشور نگاه توسعه‌ای در ارتباط با مهارت را براحتی دراین منطقه لمس کنند.
وی اضافه کرد: تنها نباید به ارزش اقتصادی شهرستان عسلویه توجه شود بلکه باید وزن اجتماعی با توانمندی مهارت ارتقا یابد تا زمینه رونق این منطقه بیش از پیش فراهم شود.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر افزود: توانمندسازی نیروی شاغل در صنایع همیشه مورد توجه صاحبان صنایع بوده و لازم است آموزش‌های مهارتی به‌طور جدی در بخش صنعت به‌منظور ارتقای آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و گسترش آموزش‌های مدیریتی و مهارتی موردنیاز صنایع توسعه یابد.
دراهکی اظهار کرد: اهمیت نیاز صنعت به منابع انسانی توانمند و دارای تجربه فنی، مهارتی و حرفه‌ای تا جایی است که به اعتقاد کارشناسان، کارکنان توانمند و ماهر سرمایه‌های ارزشمند برای واحدهای صنعتی کوچک به شمار می‌رود و واحدهای تولیدی کوچک را از خطر تعطیلی و نیمه‌فعالی بازمی‌دارد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر برضرورت راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار و یا بین‌کارگاهی در صنایع استان بوشهر تاکید کرد.
دراهکی گفت: برای ارتقای سطح مهارت شاغلان صنایع، کاهش هزینه‌های تولید، ارتقای بهره‌وری و توسعه منابع انسانی شرکت‌ها و صنایع با همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌ها مراکز ارتقای مهارت جوار صنعت و درون کارگاهی در شرکت‌های زیر مجموعه مجتمع گاز پارس جنوبی ایجاد می‌شود./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group