جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۷۵ عملیات اضطرار دریایی برای امداد رسانی به دریانوردان حادثه دیده در آب‌های استحفاظی این استان انجام شد.

به گزارش دیارجنوب، حجت خسروی شنبه شب در این ارتباط به رسانه‌ها اعلام کرد: از این شمار عملیات اضطرار دریایی انجام شده ۵۷ مورد امداد پزشکی و ۱۸ مورد دیگر سانحه دریایی و نقص فنی بوده‌است.
وی بیان کرد: از ۱۸ مورد امداد رسانی در سانحه دریایی هشت مورد برطرف کردن آبگرفتگی شناور، چهار مورد آتش سوزی و پنج مورد نیز نقص فنی بود.

amaliyat datyaei
خسروی اضافه کرد: در باره نوع شناورهای سانحه دیده به ترتیب بیشترین آمار مربوط به شناورهای سنتی با ۹ مورد، یک مورد آتش سوزی در شناور نفتکش و هشت مورد دیگر مربوط به سایر شناورها از قبیل قایق‌های صیادی و تفریحی و غیره است.
رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در مورد بیشترین آماراضطرار دریایی بر حسب مناطق بیان کرد: بوشهر ۶ مورد، عسلویه پنج عملیات، بندر عامری سه حادثه، خارگ ۲ فقره و بنادر دیلم و دیر هرکدام یک مورد داشته‌اند.
وی اظهارداشت: در این عملیات‌ها ۶۷ نفر در حالت اضطرار نیاز به کمکداشتند که ۶۵ نفر از آنان نجات یافتند و ۲ مورد فوتی نیز گزارش شده بود که یکی از آنان قبل از اعلام به مرکز هماهنگی اضطرار دریایی فوت شد و نفر دوم نیز پس از انتقال به مرکز درمانی جان خود را از دست داد.
خسروی اظهار داشت: همچنین یک مورد جسد نیز روی آب کشف شد که مربوط به سوانح دریایی گزارش شده نبود و برای احراز هویت تحویل عوامل قضایی شد.
وی در باره ظرفیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان در زمینه جستجو و نجات دریایی اظهار داشت: هشت ایستگاه مخابراتی، ۶ پایگاه جستجو و نجات با استقرار ۶ فروند شناور جستجو و نجات (قایق ناجی ۵ فروند و یک قایق سار)، یک فروند بالگرد استیجاری و یک فروند واحد پروازی سیمرغ (جایرو پلین) از جمله ظرفیت‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در زمینه جستجو و نجات دریایی است.
وی تاکید کرد: همچنین به منظور تسریع در اطلاع رسانی و پیشگیری از هرگونه تاخیر در پاسخگویی به اضطرارهای دریایی، سامانه تلفنی ۱۵۵۰ بدون نیاز به پیش‌ شماره تخصیص یافته است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group