شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت:صیادان در ۴۳ روز ۲ هزار و ۲۹۶ تن میگو در آبهای خلیج فارس استان بوشهر صید کردند که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش دیارجنوب، رضا جعفر ابراهیمی با بیان اینکه سالانه بیش از 60 هزار تن انواع آبزی در آبهای خلیج فارس استان صید و به بازارهای مختلف عرضه می‌شود اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم این استان در عرصه صید و صیادی آبزیان است که صید برخی از آبزیان در مدت معین و محدودی انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه حفظ ذخائر آبزیان در خلیج فارس در اولویت برنامه‌ها قرار دارد افزود: در این راستا با همکاری نهادها با متخلفان در صید و صیادی برخورد قاطع قضایی می‌شود.

meygoo
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر زمان تعیین صید میگو در آبهای خلیج فارس منوط به گشت تحقیقاتی و تصمیم‌گیری در کمیته صید دانست و بیان کرد: میگو از آبزیان، کف‌زی در خلیج فارس است که صید این آبزی تنها با روش ترال امکان‌پذیر است.
ابراهیمی با بیان اینکه صید به روش ترال خسارت و صدمات زیادی به ذخائر آبزیان وارد می‌کند خاطر نشان کرد: در صید میگو تمام گونه‌های آبزی در اطراف زیستگاه میگو در تور ترال قرار می‌گیرند و به زیستگاه‌های آنها صدمه وارد می‌شود.
وی با بیان اینکه مدت صید میگو در مدت معین و محدودی است تصریح کرد: امسال پژوهشکده میگو، صید این ابزی در استان بوشهر را از 13 مرداد تا 27 شهریور ماه تعیین کرد و تنها شناورهای سنتی با دریافت مجوز در صید میگو مشارکت کردند.
سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر مدت زمان صید میگو را 43 روز اعلام کرد و گفت: صیادان در 43 روز 2 هزار و 296 تن میگو در آبهای خلیج فارس استان بوشهر صید کردند که در مقایسه با سال گذشته 60 درصد افزایش دارد.
ابراهیمی میزان صید میگو در سال گذشته را یک‌هزار 437 تن دانست و بیان کرد: امسال صیادان 859 تن بیشتر از سال قبل میگو صید کرده‌اند./تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group