جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: در چهار سال اخیر ۷۸ واحد صنعتی راکد این استان به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش دیارجنوب، مهدی صفوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: همچنین در این مدت ۱۸ فقره ضمانت‌نامه بانکی به ارزش تقریبی ۸۵ میلیار ریال از طریق صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک در این استان صادر شد.
وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی واحدهای صنعتی راکد یکی از اولویت‌ها و اهداف شرکت شهرک‌های صنعتی برای تحقق شعار جهش تولید است، بیان کرد: در این‌ ارتباط از سال گذشته تاکنون ۴۰ واحد تولیدی صنعتی غیرفعال و راکد این استان فعال شدند.

vahed sanati
صفوی یادآور شد: تاکنون پنج خوشه صنعتی در زمینه خرما، آبزیان، گبه، قطعات بتنی و سیمانی و شناورسازی در استان بوشهر شناسایی و امکان سنجی ۲ طرح توسعه خوشه‌ای خرما و آبزیان به پایان رسیده‌است.
وی همچنین از استقرار هفت مشاور در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار در شهرک صنعتی بوشهر ۲ و شناسایی ۱۰ واحد مستعد دانش بنیان شدن در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خبر داد و افزود: سامانه ارائه خدمات الکترونیکی به منظور تسهیل روند ارائه خدمات کلینیکی و مشاوره‌ای به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط و ثبت‌نام مشاوران صنعتی و واگذاری زمین به متقاضیان سرمایه‌گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در هفته صنایع کوچک به آدرس eservice.isipo.ir بهره‌برداری و راه‌اندازی شده‌است.
صفوی اظهارکرد: با راه‌اندازی کلینیک کسب و کار این استان و با حضور ۱۴ مشاور صنعتی، این شرکت موفق به ارائه ۲۴ مورد خدمات کلینیکی و مشاوره‌ای به واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در سال ۹۸ شده‌است.
وی برگزاری سه رویداد استارتاپی در حوزه خوشه‌های صنعتی خرما و آبزیان با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان، حمایت از هفت پایان نامه دانشجویی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و نیز حمایت از تشکیل ۲ کنسرسیوم صادراتی در زمینه خرما و آبزیان را از برنامه‌های حمایتی این شرکت در زمینه علمی و فناوری برشمرد./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group