شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۳۰ درصد دانش‌آموزان استان بوشهر به گوشی هوشمند دسترسی ندارند.

به گزارش دیارجنوب، حسین درتاج پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه آموزش و پرورش در موضوع تدوین سند تحول بسیار سنگین است و این دستگاه به‌تنهایی نمی‌تواند، مفاد این سند را اجرایی کند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: امسال براین‌اساس که وضعیت کرونا مشخص نیست و احتمال چندانی برای بهبود وضعیت نیست، شیوه بازگشایی مدارس بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز ابلاغ شد اما چندی بعد، بازگشایی مدارس فقط منوط به رعایت پروتکل‌ها شد و قرمز بودن وضعیت، تأثیری در روند آموزش حضوری مدارس نخواهد داشت.

moaven a p boshehr
درتاج بیان کرد: امسال بر همین مبنا، مدارس از 15 شهریور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد، اما علی‌رغم اصرار ما بر آموزش حضوری، اولیاء و مربیان تصمیم‌گیرنده حضور دانش‌آموزان در مدارس هستند.
وی افزود: دروس مهارتی شاخه کاردانی و فنی آموزش به صورت حضوری است و امکان تدریس مجازی نیست و مدارس هم باید برنامه ریزی داشته باشند که دانش آموزان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کلاس‌های مهارتی شرکت کنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در حال حاضر همه کلاس‌ها با یک نفر هم برگزار می‌شود، اما اگر در هفته‌های آینده استقبالی از آموزش حضوری نشد، آموزش را در بستر فضای مجازی می‌گذاریم.
وی با بیان اینکه 30 درصد دانش‌آموزان به گوشی هوشمند دسترسی ندارند، گفت: استفاده از ظرفیت تلویزیون و سی‌دی‌های آموزشی، جایگزین آموزش در کلاس‌های مجازی است. همچنین رایزنی‌های از طریق خیرین و صنایع نفت و گاز داده شده است که تبلت‌هایی در اختیار دانش‌آموزان فاقد تجهیزات قرار داده شود.
درتاج با اشاره به امکانات محدود آموزش و پرورش در استان بوشهر، عنوان کرد: تجمیع مدارس، مهم‌ترین کاری است که باید فرمانداران، بخشداران و مسؤولان محلی تلاش کنند تا این کار در مدارس کم‌جمعیت بخصوص در روستاها انجام شود.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در حال حاضر 95 هزار و 581 دانش آموز در مقطع اول و دوم متوسطه ثبت‌نام‌کرده‌اند که امسال روند ثبت‌نام‌ها پنج درصد افزایش داشته است و این روند در سال‌های آینده افزایشی است.
وی افزود: نرخ ترک تحصیل دانش آموزان بوشهری در سال گذشته 1.56 در دوره متوسطه بوده، درصورتی‌که در کشور 2.46 درصد بوده است.
درتاج با اشاره به نتایج به کنکور سراسری، عنوان کرد: در سال گذشته 222 دانش آموزان بوشهری رتبه زیر هزار را کسب کردند اما امسال هنوز آماری در این خصوص وجود ندارد./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group