پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

به مناسبت هفته دفاع مقدس، زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان شاهد ثاراله برازجان نواخته شد.

به گزارش دیارجنوب، فرماندار دشتستان صبح روز سه شنبه 1 مهرماه در این آئین اظهار داشت: ماه مهر را به عنوان فصل سرسبز و شکوفایی علم و دانش، زدودن غبار جهل و ظلمت از قلبها و گستراندن فصل شکوفایی و موفقیت می دانیم و در کشور با دو مناسبت بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس عجین شده است.

zang moghavemat dashtestan 1
فتح اله نوروزی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای بازگویی رشادت ها و فداکاری های رزمندگان است، افزود: امنیت امروز جامعه ما مرهون فداکاری ها و از خودگذشتگی های رزمندگان در جبهه های نبرد علیه ابرقدرت های آن دوران بود که باید برای جوانان و نوجوانان بازگو شود.
وی هدف از نواختن زنگ ایثار و مقاومت در مدارس را انتقال فرهنگ دفاع و شجاعت به جوانان و نوجوانان دانست و گفت:  زنگ مقاومت و ایثار را در مدارس به صدا در می آوریم چون دفاع مقدس گنجینه نابی از درس مقاومت و ایستادگی است که باید دانش آموزان را با آن آشنا کرد.

zang moghavemat dashtestan 1
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان بیان داشت: ما آغاز جنگ را جشن می گیریم و می خواهیم به جهان و نسل جوان و نوجوان خود ثابت کنیم که ما آغازگر جنگ نبودیم و برای دفاع و ایستادگی در مقابل قدرت ها وارد این نبرد نابرابر شدیم که آن را دفاع مقدس نامیدیم.
فرماندار دشتستان به عوامل پیروزی رزمندگان در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: عواملی همچون اعتقاد به خداوند، ارتباط میان رهبری و مردم و هماهنگی و همدلی میان نیروهای مسلح ایران از عوامل اصلی پیروزی ما در دوران دفاع مقدس بود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان نیز در این مراسم گفت: ما امروز چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس را گرامی می داریم در حالی که درپایان تابستان شهریور سال 1359 ناگهان سایه جنگی نابرابر بر سر این اب و خاک و مردم سرزمین ما افتاد.

zang moghavemat dashtestan 1
سهراب باقری بیان کرد: بعد از اینکه بزرگترین انقلاب جهان در کشور ما صورت گرفت و نظام اسلامی جایگزین نظام دیکتاتوری شد ، صدام حسین به خیال خام خود برای براندازی این نظام نوپا به کشور ما حمله کرد و قصد سرنگونی این نظام را داشت که با مقاومت مردم ایران روبرو شد.
وی گفت: هر چند جنگ ویرانی ها و خشونت هایی برای ما داشت اما در کنار این ویرانی ها ،جلوه هاو زیبایی ها و دست اوردهایی هم بود که باعث پیشرفت ما در صحنه ها و زمینه های مختلف گردید و توانستیم روی پای خود بایستیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان جنگ را زمینه ساز پیشرفت دانست و افزود: ما در این جنگ آبدیده شدیم و اموختیم که چگونه مقاومت و پایداری کنیم ، و توانستیم با تقویت زیرساخت های نظامی و موشکی خود به مرحله ای برسیم که اکنون هیچ قدرتی فکر تجاوز به این کشور را به خود راه نمی دهد.

zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1 zang moghavemat dashtestan 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group