جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: این بندر آماده پذیرش غیر مستقیم کشتی‎‏های ۵۰ هزار تنی کالاهای اساسی است.

به گزارش دیارجنوب، سیاوش ارجمندزاده روز دوشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: بوشهر تا سال گذشته تنها امکان پذیرش کشتی‏‎های ۲۰ هزار تنی را داشت که با بهره‎برداری از پروژه لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر اکنون شرایط برای پذیرش کشتی‎های ۳۰ هزار تنی در این بندر فراهم است.
وی بیان کرد: با این حال یکی از رویکردهای استان در راستای رونق بندری پذیرش کشتی‌‏های کالای اساسی با ظرفیت‏‌های ۴۰ تا ۵۰ هزار تنی است.

keshti 50 toni
ارجمندزاده ادامه داد: در حال حاضر گرچه به لحاظ عمق کنونی کانال امکان پذیرش مستقیم کشتی‏‌های یاد شده وجود ندارد اما با سبک سازی در لنگرگاه امکان پذیرش غیرمستقیم کشتی‎های ۴۰ تا ۵۰ هزار تنی با هزینه قابل رقابت با سایر بنادر جنوبی کشور وجود دارد.
وی یادآور شد: از سال گذشته تاکنون ۶ کشتی با حدود ۷۰ هزار تن کالای اساسی برنج در بوشهر پهلو گرفته و در روزهای آینده نیز یک کشتی ۲۸ تنی حامل کالاهای اساسی در بندر بوشهر پهلو می‏‌گیرد.
ارجمندزاده گفت: با این حال افزایش عمق کانال دسترسی بندر بوشهر برای پذیرش مستقیم کشتی‎های ۵۰ هزارتنی در اولویت قرار دارد که انتظار است مسئولان استان از جمله نمایندگان برای تحقق این مهم تلاش جدی داشته باشند.
وی افزود: امرارمعاش عمده جمعیت ساحل نشین استان بوشهر به طور مستقیم و غیرمستقیم از راه دریا صورت می‏‌گیرد که چنین شرایطی می‏‌طلبد پروژه‏‌های توسعه‌ای بندر در اولویت‎های اصلی و مهم استان قرار گیرد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group