جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، فرهنگیان دشتستان به همراه فرمانده سپاه جوادالائمه شهرستان از شهدای والا مقام تجدید میثاق و ادای احترام کردند.

به گزارش دیارجنوب، این آئین صبح روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه، با حضور فرمانده سپاه جوادالائمه دشتستان، رئیس آموزش و پرورش شهرستان و فرهنگیان برازجان برگزار شد.

misagh shohada farhangiyan 1
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در این آئین اظهار داشت: متولیان آموزش و پرورش علاوه بر تربیت فرزندان این مرز و بوم، وظیفه انتقال دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی را نیز بر عهده دارند.
سهراب باقری فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: این فرهنگ سلاحی مستحکم در برابر تمام ابرقدرت ها است که هیچ قدرتی جرات تعرض به این کشور را ندارد .
وی خاطرنشان کرد: اگر این فرهنگ در کشور ما نهادینه نمی شد امروز کشور ما هم مانند سایر کشورهایی که داعش و گروه های تکفیری در آنان ورود کرد بودیم و نمی توانستیم به این پیشرفت ها دست یابیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان افزود: دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس باعث شد که دشمن در مقابل ما ناتوان باشد و نتواند به کشور ما حمله نماید.
سهراب باقری گفت: ما سربازان و دلاورانی در طول دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس تربیت نمودیم که نتیجه آن را اکنون می بینیم که علاوه بر دفاع از مرزهای کشور، در دفاع از حریم ولایت و حرم نیز پیشگام هستند.

misagh shohada farhangiyan 1
وی سردار سلیمانی را یکی از نعمت های بزرگ این نظام و انقلاب دانست و بیان داشت: وجود سردار سلیمانی یکی از نعمت های گرانبهای هشت سال دفاع مقدس بود که نابودی داعش را رقم زد به عنوان یک قدرت منطقه ای و حتی جهانی باعث جلوگیری از تغییر نقشه خاورمیانه توسط ابرقدرتها شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان پیروزی های گروه های مقاومت و رزمندگان اسلام در کشورهای عراق و سوریه و لبنان را حاصل استراتژی این سردار بزرگ دانست و گفت: حضور این سردار عزیز در منطقه به کشورهای مسلمان قوت قلب می داد و باعث شد که داعش و گروه های تکفیری نتوانند به خواسته های پلید خود دست یابند.
سهراب باقری با اشاره به اینکه تاریخ شیعه سرشار از چنین مجاهدتهایی است، افزود: آنچه در تاریخ مجاهدات شیعه، از نوع حماسه و اقدام دیده می شود همه از برکت شناخت اصیل و صحیح آنان از ماهیت تعهد بار و اقدامگرای دین اسلام شیعی است، اسلام راستین؛ شناختی که جنبه امنوا و عملوا صالحات دارد.
وی شهادت طلبی رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس تا به امروز تاسی گرفتن از قیام سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) دانست و گفت: تا ظهور حضرت مهدی (عج) از این دستاوردهای بزرگ پاسداری خواهیم نمود.
فرمانده سپاه جوادالائمه شهرستان دشتستان نیز در این مراسم بیان داشت: هر فردی به خدا وصل شد جاودانه می گردد و شهدای ما هم با ارتباط تناتنگی که با خدا داشتند به چنین مقامی رسیدند.
سرهنگ غلامپور گفت: امروز با شهدا عهد می بندیم که همواره از ادامه دهنده راه آنان باشیم و از دستاورد بزرگی که آنان به ارمغاون آوردند دفاع نماییم.

misagh shohada farhangiyan 1
وی یک سوم از شهدای شهرستان را از خانواده بزرگ آموزش و پرورش دانست و افزود: این آمار نشان می دهد که آموزش و پرورش به عنوان یک کارخانه انسان ساز به وظیفه ذاتی خود که پرورش فرزندان این مرزو بوم است به خوبی عمل کرده و در این راه موفق بوده است.
فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) بیان کرد: امروز هم چنانچه جنگی صورت گیرد آموزش و پرورش پرتوان تر از قبل در صحنه حاضر است و از کیان انقلاب دفاع خواهد نمود.
سرهنگ غلامپور در خصوص برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: برنامه هایی که آموزش و پرورش در این خصوص ارائه نموده است در مقایسه با سایر دستگاه های اداری بیشتر و پرمحتواتر است و قابل مقایسه با دیگر برنامه ها نیست.

misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1misagh shohada farhangiyan 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group