شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: تا پایان هفته جاری رطوبت و دمای هوا در استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی در این ارتباط اظهار داشت: در ساعت‌هایی از وقت امروز و امشب، قسمت‌هایی از شمال خلیج فارس با وزش بادهای شمالی دریا تا حدودی متلاطم است.
وی اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طی این مدت ایجاد گردوخاک روی خشکی و نفوذ آن به شمال خلیج فارس دور از انتظار نخواهد بود.

damaye 40
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: از فردا و طی روزهای آینده، غبار محلی، در بعضی ساعت‌ها وزش ملایم باد و در برخی نقاط نیز مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب استان است.
وی از تداوم شرایط افزایشی دما و رطوبت در استان تا پایان هفته جاری خبر داد و بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته گناوه، خارگ، بوشهر و برازجان به ترتیب رطوبت ۹۴، ۸۴، ۸۳ و ۷۰ درصد را تجربه کردند.
مساعدی اضافه کرد: در این مدت خورموج با ۴۵، اهرم و برازجان با ۴۴ و عسلویه با ۴۳ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین دما را در استان بوشهر داشتند.
وی افزود: امروز جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت و از فردا متغیر به طور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی ۳۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده‌است.
مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در فراساحل مناطق شمالی گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و از فردا در همه مناطق ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‏‌شود./مهر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group