جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

معاون سیاسی، امنیتی استاندار بوشهر از گسترش و افزایش جمعیت سالمندان خبر داد و گفت: در این راستا ایجاد رشته تحصیلی دانشگاهی سالمند شناسی در استان بوشهر باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش دیارجنوب، مجید خورشیدی در نشست شورای سالمندی استان بوشهر با تاکید بر تکریم سالمندان در همه سطوح جامعه و رسیدگی به خواسته‌های آنان اظهار داشت: ترویج فرهنگ احترام و تکریم سالمندان در راستای حفظ شان و منزلت آنان در جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد.
دکتر علیرضا حاجیونی مدیرکل بهزیستی استان بوشهر تعداد سالمندان تحت پوشش این سازمان را ۱۱ هزار و ۴۹۲ نفر دانست و افزود: در استان بوشهر ۵ هزار و ۴۳۴ نفر سالمند مرد و شش‌هزار و ۵۸ نفر زن در حوزه‌های تخصصی بهزیستی خدمات دریافت می‌کنند.

moaven ostandar
دکترحاجیونی گفت: هفته سالمندان از ۴ تا ۱۰ مهرماه است که در این هفته برنامه‌های متنوعی در عرصه خدمات رسانی به سالمندان عرضه می‌شود.

وی، با اشاره به خدمات ارائه شده به سالمندان خاطرنشان کرد: سالمندان در بهزیستی خدمات مختلفی از جمله مستمری، ویزیت در منزل، در مراکز نگه‌داری سالمندان و خدمات توانبخشی دریافت می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر از ایجاد مرکز نگه‌داری سالمندان در بوشهر، دشتستان و کنگان خبر داد و افزود: در راستای تامین وسائل کمک توانبخشی خدمات ویژه‌ای به سالمندان استان بوشهر ارائه می‌شود که تامین ویلچر، واکر، تشک مواج، سمعک، کمک هزینه ایاب و ذهاب، هزینه مناسب سازی محیط زندگی، هزینه‌های تحصیلی فرزندان سالمندان و تهیه جهیزیه دختران آنان از آن جمله است.
وی بر سیاستگذاری برای تامین سلامت و رفاه سالمندان تاکید کرد و گفت: سالمندان به عنوان نیروی باتجربه برای جامعه و نسل جوان محسوب می‌شود و باید از تجربیات این قشر مجرب استفاده کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیزبا اشاره به گسترش و افزایش جمعیت سالمندان تاکید کرد: با توجه به اینکه امید به زندگی افزایش یافته شاهد گسترش سالمندی و افزایش سن‌ جمعیت جامعه هستیم که توجه ویژه به مطالبات سالمندان در همه سطوح باید در اولویت قرار بگیرد.
خورشیدی، با تاکید بر ایجاد رشته سالمند شناسی در استان بوشهر گفت: سالمند شناسی از جدیدترین رشته‌های تحصیلی است که به مسائل بهداشتی، سلامت و بیماری سالمندان می‌پردازد و در این راستا ایجاد رشته تحصیلی سالمندی در استان بوشهر برای ارتقاء سلامتی این قشر باید مورد توجه قرار بگیرد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group