شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

فرمانده انتظامی کنگان از دستگیری کلاهبردار اینترنتی که ۷۶۶میلیون ریال از یکی از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ رهام رضایی با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا شهرستان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات از مال باخته و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مشخص شد، مالباخته از طریق برنامه دیوار قصد خرید خودرو را داشته و با جلب اعتماد از طریق متهم تمامی مشخصات کارت بانکی خود را در اختیار کلاهبردار قرار داده که در ۲مرحله مبلغ ۷۶۶میلیون ریال از طریق اپلیکیشن سامان کیش برداشت شده است.

dastgiri kolahbardar net
سرهنگ رضایی افزود: اقدامات فنی و اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت.
فرمانده انتظامی کنگان از شناسایی و دستگیری متهم خبر داد و تصریح کرد: متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان کرد، در ابتدا با قصد فروش دستگاه POS اطلاعات کارت بانکی شخصی با هویت معلوم را اخذ و سپس با درج آگهی فروش خودرو در سایت دیوار و پس از تماس مالباخته و جلب اعتماد وی مشخصات کامل کارت بانکی وی اخذ و اقدام به انتقال وجه از طریق اپلیکیشن سامان کیش به مبلغ ۷۶۶ میلیون ریال به کارت بانکی شخصی که مشخصات وی را جهت فروش دستگاه POS در اختیار داشتم کرده و سپس سریعا به شیراز رفته و تعدادی تلفن همراه خریداری و از طریق برنامه تلگرام به فروش رسانیده ام.
سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه ۷۶۶ میلیون ریال توسط متهم کلاهبرداری شده است، اظهار کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.
این مقام انتظامی با هشدار با شهروندان از آنان خواست از حضور در شبکه های اجتماعی و ارائه اطلاعات حساب بانکی در کانال های نامتعارف و ناشناس جدا خودداری کنند و در زمان خرید اینترنتی مراقب صفحات و درگاه های جعلی بانکی باشند./ایسنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group