جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر با اشاره به برگزاری 740 برنامه در هفته دفاع مقدس گفت: در این هفته 481 پروژه عمرانی به ارزش 504 میلیارد در مناطق محروم افتتاح خواهد شد.

به گزارش دیارجنوب، فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در نشست خبری روز شنبه 29 شهریور به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: در طول 8 سال دفاع مقدس افکار و اندیشه‌های نو و جدیدی را در باب مسائل امنیتی و دفاعی خلق کردیم که از سیطره و کمند و نظریه‌های وارداتی توسط استکبار برای غارت ملت مسلمان ایران تنظیم کرده بودند رهایی پیدا کردیم.
وی با اشاره به اینکه جوهر انقلاب و ایمان در دفاع مقدس، خود را در اراده‌ای مصمم و قدرت انسان‌هایی پاک، تجلی پیدا کرد اضافه کرد: هفته دفاع مقدس هفته‌ای است که با بررسی‌های به‌عمل‌آمده بزرگ‌ترین فداکاری‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها سازمان‌دهی و شکل‌گرفته است.

neshast khabari sepah 1
سردار رزمجو هفته دفاع مقدس را هفته عبرت گیری و عبرت‌آموزی و درس آموختگی برای اقشار مختلف مردم توصیف کرد و بیان داشت: زمینه برای پشتوانه شجاعت و اعتماد به نقش و مجهز شدن مردم به تفکر و روحیه مقاومت، ایثار در مقابل نظام سلطه را در دوران دفاع مقدس ایجاد کردیم که همچنان 40 سال پابرجاست.
وی اذعان داشت: در بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از ارزش‌های داخلی، منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای با انجام برنامه‌ها از حماسه‌آفرینان و کسانی که با خون و مال خود توانسته‌اند درخت توانمند انقلاب را آبیاری و از آن دفاع کنند پاس بداریم و تقدیر کنیم.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در تشریح نام‌گذاری روزهای هفته دفاع مقدس با شعار محوری سال «ما قوی هستیم» گفت: 31 شهریور روز بنام اقتدار، ولایت مداری و همبستگی ملی، 1 مهرماه روز جوانان، سربازان و دانش‌پژوهی، 2 مهر روز تولید ملی، آمادگی دفاعی و خودباوری، 3 مهر روز شهیدان، ایثارگران و فخر آفرینان، 4 مهر روز معنویت، خانواده و سلامت،5 مهر روز رزمندگان، پیشکسوتان زنان اسوه صبر و مقاومت، 6 مهر روز بصیرت افزایی، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی و آخرین روز هفته دفاع مقدس روز فرماندهان عزت مداران و حماسه‌آفرینان نام‌گذاری شده است.

neshast khabari sepah 1
وی از برگزاری 740 برنامه هفته دفاع مقدس در استان بوشهر خبر داد و ابراز داشت: با توجه به شیوع بیماری کرونا برنامه‌هایی که به‌صورت حضوری و فیزیکی برگزار می‌شود تمام پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی رعایت می‌شود.
وی تأکید کرد: از برنامه‌های هفته دفاع مقدس 494 برنامه در پایگاه‌ها و حوزه‌ها و 246 برنامه توسط اقشار بسیج برگزار خواهد شد.
سردار رزمجو در تشریح برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس گفت: در روز اول همایش تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان و استماع فرمایشات مقام معظم رهبری به‌صورت ویدئوکنفرانس و افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس، روز دوم مراسم‌های تجلیل از سربازان نمونه نیروهای مسلح استان، روز سوم مراسم‌های تجلیل از تولیدکنندگان برتر و تجلیل از خانواده شهدای سلامت و کادر درمان، روز چهارم عطرافشانی قبور مطهر شهدا و افتتاح پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی و در آخرین روز افتتاح درمانگاه تخصصی دندانپزشکی سپاه استان برگزار خواهد شد.
وی از افتتاح 481 پروژه بااعتبار 504 میلیارد و 136 میلیون ریال در هفته دفاع مقدس خبر داد و بیان داشت: مهم‌ترین آن‌ها 700 واحد مسکن مددجویان با همکاری سپاه منطقه دوم دریایی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهره‌برداری از درمانگاه تخصصی دندانپزشکی، پروژه‌های محرومیت‌زدایی شامل طرح‌های آبخیزداری، آب‌رسانی، کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی و هنری، پخش مستند و خاطره گویی، نشست‌های هم‌اندیشی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران دفاع مقدس از مهم‌ترین برنامه‌ها است.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در خصوص رزمایش کمک‌های مؤمنانه اذعان داشت: در دهه نخست ماه محرم ۱۶ هزار بسته معیشتی به ارزش سه میلیون ریال در بین محرومان و نیازمندان استان بوشهر توزیع شد و با توجه به ایام بازگشایی مدارس حدود 2 هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش آموزان بی‌بضاعت توزیع خواهد شد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص وضعیت احداث باغ‌موزه دفاع مقدس ابراز داشت: مصوبه زمین برای احداث باغ‌موزه دفاع مقدس توسط استانداری، اداره راه و شهرسازی و شهرداری گرفته‌شده که برای تصویب نهایی نیاز به مصوبه شورای شهر بوشهر دارد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در پایان بابیان اینکه محل احداث این باغ‌موزه روبروی دهکده گردشگری به مساحت حدود 5/2 تا 3 هکتار است خاطرنشان کرد: برای شروع این پروژه با رایزنی‌های صورت گرفته مبلغ 50 میلیارد ریال در نظر گرفته‌شده است.

neshast khabari sepah 1neshast khabari sepah 1neshast khabari sepah 1neshast khabari sepah 1neshast khabari sepah 1neshast khabari sepah 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group