جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهرگفت: ۲ رشته گلیم گنخک و بادله کنگان امسال احیا و باززنده سازی می‌شوند.

به گزارش دیارجنوب، لیلا رحیمی روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: یکی از اولویت‌های این معاونت نگاه ویژه و برنامه ریزی شده برای باز زنده سازی رشته‌های منسوخ شده صنایع دستی در استان است.
وی بیان کرد: گلیم گنخک با بافت سنتی منحصربه فرد هنر مردمان خطه جنوب است که با گذشت زمان به دست فراموشی سپرده شده و تلاش می‌شود تا این رشته احیا شود و در دسترس علاقه‌مندان قرار بگیرد.

moaven sanaye dasti
رحیمی اضافه کرد: بادله دوزی یکی از رشته‌های زیبای صنایع دستی است که از بهم پیوستن چند نوع زری با یکدیگر، به طوری که زری بزرگ در وسط و زری‌های کوچک در اطراف قرار می‌گیرند و به شکل نوارهایی با پهنای ۱۵ سانتی‌متر تولید می‌شود و در تزئین لباس‌های زنانه کاربرد دارد.
وی گفت: در خصوص رشته بادله دوزی در حال تحقیق‌های میدانی و بررسی‌های فنی هستیم تا خاستگاه این رشته به طور دقیق مشخص شود و مراحل بعدی کار برای احیای این هنر انجام شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآورشد: این معاونت تاکنون موفق به احیای سه رشته عبابافی روستای کردوان، چوقه بافی روستای بوحیری و حصیر بافی دشتی شده که بی تردید تلاش در این زمینه بار هنری تولیدات صنایع دستی را افزایش می‌دهد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group