جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

برترین‌های جشنواره شعر دوبیتی و رباعی با موضوع «خلیج فارس» همزمان با روز ملی شعر و ادب پارسی در بوشهر معرفی شدند.

به گزارش دیارجنوب، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر پنج‌شنبه شب در ارتباط با این جشنواره به رسانه‌ها اعلام کرد: با توجه به استانی بودن جشنواره، آثار ارسالی از خارج استان مورد تائید هیات داوران و دبیرخانه قرار نگرفت، با این حال بیش از ۱۰۰ شاعر هم‌استانی در این جشنواره شرکت و بیش از ۵۰۰ اثر در اختیار هیات داوران قرار گرفت.
احمد بارگاهی افزود: به دبیرخانه جشنواره پیشنهاد شده تا شعرهای دریافتی را در قالب کتابی با عنوان دوبیتی و رباعی خلیج فارس منتشر کنند تا خروجی این رویداد فرهنگی در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

jashnvare khalij
وی هدف از استانی برگزار کردن جشنواره شعر دوبیتی و رباعی خلیج فارس در سال اول را استعدادیابی و معرفی شاعران گمنام استان عنوان کرد.
بارگاهی افزود: با کمک و هم‌فکری انجمن شعر استان، اساتید و فرهیختگان بوشهر در سال‌های آتی این جشنواره در قالب ملی و حتی فراملی برگزار شود و امید است به سهم خود بتوانیم گامی در راستای اعتلای بیش از پیش نام جاوید خلیج فارس برداریم.
وی ادامه داد: در پایان این جشنواره برگزیدگان، هیات داوران، دبیر و مسئول جشنواره و برخی از پیشکسوتان شعر استان از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر تقدیر شدند.
بارگاهی گفت: حیدر منصوری، فریبا جلالیان و محسن محمد زاده به ترتیب به عنوان‌های اول تا سوم جشنواره دست پیدا کردند.
وی افزود: علیرضا کبگانیان و یوسف احمدی نیز به عنوان برگزیده جشنواره معرفی شدند.
بارگاهی ادامه داد: جواد شکریان مسئول دبیرخانه، غلامرضا ابراهیمی دبیر جشنواره، مجید عابدی، رضا معتمد و علی هوشمند نیز داوران این جشنواره بودند./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group