جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم گفت: اتصال بوشهر به راه آهن موجب تغییر جایگاه این استان در اقتصاد ملی و نقش آفرینی اثربخش در چرخه تولید است.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم جمیری مجلس گفت: راه آهن می تواند نقش کلیدی بوشهر در اقتصاد ملی، از استان پشتیبان به استان مولد و تولیدگر ارتقا داده و نگرش مسئولین و تصمیم گیران کشور نسبت به استان بوشهر را تغییر دهد.

وی ادامه داد: اتصال استان بوشهر به شبکه راه آهن سراسری از طریق استان فارس در نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی که با حضور روسای مجامع نمایندگان و استانداران بوشهر و فارس، مسئولین وزارت راه و شهرسازی و همچنین نمایندگان بانک های خصوصی و دولتی در این خصوص برگزار شد؛ مورد بحث و بررسی قرار گرفت، که انتظار داریم شاهد تسریع روند اجرایی این پروژه ملی باشیم.

rahahan namayande boushehr 1

عبدالکریم جمیری در ادامه به گزارش های ارائه شده در کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی اشاره نمود و افزود: در این نشست مسئولین امر گزارش اقدامات انجام شده در خصوص راه آهن بوشهر- شیراز را ارائه داده و مسیر پیش رو را ترسیم نمودند، که البته همانطور که پیش از این نیز اعلام نمودم این اقدامات ناکافی و روند اجرایی آن بسیار کند پیش می‌رود.

وی به نشست با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و پیگیری اولویت های این حوزه اشاره نمود و افزود: موضوع فراهم آمدن شرایط لازم برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت 50 هزار تن با پیگیری پروژه عمق بخشی به کانال ورودی بندر بوشهر در نشستی با حضور استاندار مورد تاکید قرارگرفت و متذکر شدیم که این سازمان می بایست مقدمات و زیر ساخت لازم را برای اتصال جزیره نگین به پروژه خط آهن را برنامه ریزی و اجرایی کند.

rahahan namayande boushehr 1

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر با اشاره به اهمیت نقش اتصال به شبکه ریلی در بهبود شاخص های اقتصادی استان اظهار داشت: راه آهن جزو اولویت های اصلی استان بوشهر است موضوعی که تمامی نمایندگان استان با حساسیت ویژه ای آن را دنبال کرده و بدنبال تسریع در روند اجرایی آن هستند.

وی افزود: با پیگیری و به ثمر رساندن این دست پروژه های زیر ساختی میتوان شاهد به جهش در روند فعالیت های اقتصادی کشور و همچنین تحول مثبت در معیشت و کسب و کار مردم استان بوشهر بود‌.

rahahan namayande boushehr 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group