شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهرگفت: با وجود قرار داشتن در روزهای آخر تابستان و آستانه فصل پاییز وزش بادهای جنوبی باعث شده تا روند افزایشی رطوبت و دما در این استان تداوم داشته باشد.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی روز سه‌شنبه در این ارتباط افزود: در ۲۴ ساعت گذشته شهرهای برازجان، خورموج و اهرم به ترتیب دمای ۴۶، ۴۵، ۴۴ و دیلم و خارگ نیز ۴۳ درجه را تجربه کردند.
وی بیان کرد: دمای در شهرهای بوشهر، دیر و جم نیز به ترتیب به ۴۲، ۴۱ و ۴۰ درجه سانتیگراد بود و بیشترین میزان رطوبت نیز درگناوه و عسلویه با ۸۹ و ۸۵ درصد و کمترین میزان رطوبت نیز با ۹ درصد در جم گزارش شد.

damayehava 50
مساعدی ادامه داد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا در بیشتر ساعت‎ها از وقت امروز و روزهای آینده‌است.
وی اظهار داشت: بنابراین طی این مدت غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد و در برخی نقاط نیز مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در استان بوشهر است.
مساعدی ادامه داد: همچنین امروز در ساعت‎هایی از عصر و شب، در ارتفاعات شرقی استان، رشد ابر و احتمال وقوع ناپایداری های موقت جوی به صورت وزش تندباد لحظه‌ای، رعدوبرق و رگبار خفیف و پراکنده دور از انتظار نیست.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان این استان صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط مه صبحگاهی و در ساعت‌‏هایی از بعد از ظهر و شب در ارتفاعات شرقی استان همراه با افزایش ابر با احتمال وقوع ناپایداری موقت جوی پیش بینی می‌‏شود.
وی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر به طور غالب جنوب غربی تا جنوب شرقی گاهی شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی ۳۴ کیلومتر در ساعت و در ارتفاعات شرقی و شمالی طی ساعت‏‌هایی از بعدازظهر و شب گاهی بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌‏شود.
مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی شده‌است.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ۰۰:۰۶، مد اول ۰۷:۰۱ ، جزر دوم ۱۴:۲۱ و مد دوم ۲۰:۲۴ خواهد بود./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group