پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت اتوبوس‌های درون شهری بوشهر تصریح کرد: از اول مهرماه 50 درصد اتوبوس‌های درون شهری بوشهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند و مسافران باید حتما دارای ماسک باشند.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم گراوند در نشست ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به وضعیت مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های کرونایی در استان اظهار داشت: 50 درصد مرگ‌ومیرهایی کرونایی استان بوشهر با بیماری و ویروس کرونا ارتباطی ندارد چراکه مرگ آنان به ویروس کرونا مربوط نیست.
استاندار بوشهر با تاکید بر همکاری همگانی مردم و مسؤولان برای مقابله با کرونا گفت: خدمات دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان و کادر درمان و پرستاری شایسته تحسین است ولی این مجموعه به تنهایی نمی‌تواند در برابر این ویروس مقابله کند و همکاری همه مردم و مسؤولان امری مهم و ضروری است.

otoboos
وی با بیان اینکه برای درمان مبتلایان به کرونا داروی خاصی در دسترس نیست افزود: برای جلوگیری از ابتلا به کرونا باید همه کمک کنند و هرگونه عادی سازی وضعیت وضعیت را نگران کننده‌تر می‌کند.
گراوند فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را برای همه یک ضرورت دانست و تصریح کرد: استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی جدی‌تر در همه سطوح جامعه گرفته شود.
وی، با اشاره به اینکه اکنون در استان بوشهر در عرصه بستری و مرگ و میرها وضعیت ثابتی است خاطرنشان کرد: برخی هفته‌ها شاهد افزایش مبتلایان کرونا و برخی ایام، بستری‌ها شیب کاهشی دارد که لازم است دانشگاه علوم پزشکی با تحقیق و بررسی علمی علل این مهم و راهکاری منطقی برای مقابله با این وضعیت ارائه کند.
استاندار بوشهر با بیان اینکه اکنون هفت ماه است که ویروس کرونا جوامع و فعالیت‌های گوناگون را تحت الشعاع قرار داده است تاکید کرد: در این مدت سخت‌ترین شرایط در عرصه‌های گوناگون رقم خورده و سلامت مردم در معرض خطر است.
گراوند با قدردانی از تلاش کادر درمانی استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌ها 90 درصد بستری‌های کرونایی استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند.
وی، استفاده از ماسک در همه عرصه‌ها را نقش مهمی در مصون ماندن از ابتلا به کرونا دانست و تاکید کرد: از هیئت‌های مذهبی، علما و روحانیون در دهه نخست ماه محرم که بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت مراسم ایام سوگواری سید و سالار شهیدان(ع) با شور و شعف خاصی برگزار کردند قدردانی می‌شود.
استاندار بوشهر به اربعین حسینی پرداخت و بیان کرد: امسال به سبب ویروس کرونا و وضعیت خاص عراق، راهپیمایی اربعین حسینی برگزار نمی‌شود و برگزاری مراسم در دهه آخر ماه صفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید مورد توجه قرار بگیرد.

گراوند با قدردانی از آموزش و پرورش در آغاز سال تحصیلی جدید و برنامه‌ریزی آموزشی با رعایت دستورالعمل بهداشتی افزود: فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باید همواره در دستور کار دانش آموزان و کادر فرهنگی قرار داشته باشد تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.
وی، از فعالیت روز بازارها در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: روز بازارها با رعایت پروتکل بهداشتی و نمایشگاه‌های تخصصی در استان بوشهر از نیمه دوم مهرماه می‌توانند فعالیت کنند.
استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت اتوبوس‌های درون شهری بوشهر تصریح کرد: از اول مهرماه 50 درصد اتوبوس‌های درون شهری بوشهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند و مسافران باید حتما دارای ماسک باشند.
گراوند بر ایجاد روشنایی پارک‌ها، بوستان‌ها در شهرهای استان بوشهر تاکید کرد./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group