شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: از سفر سال گذشته رئیس قوه قضائیه به این استان تاکنون با تلاش مجموعه اداره کل زندان‌ها و شورای حل اختلاف ۶ نفر از محکومان به قصاص بخشیده شدند.

به گزارش دیارجنوب، علی جمادی روز یکشنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان بوشهر افزود: همچنین ۲ پرونده محکوم به قصاص دیگر به ترتیب با پنج و ۱۴ سال حبس برای گرفتن رضایت و بخشش اولای دم در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: اداره زندان‌ و زندان‌بان در نظام جمهوری اسلامی از مشاغل سخت است و به نوعی در بحث قضایی مهم‌تر از رسیدگی قضایی تلقی می‌شود.

ghesas bakhshesh
جمادی اضافه کرد: در مجازات‌ها تنها مجازات زندان است که همیشه وجود داشته و خواهد داشت.
وی تاکید کرد: جرم نوعی ناهنجاری به شمار می‌رود که با برهم خوردن نظم به وقوع می‌پیوندد گرچه تلاش می‌شود که سیاهه جرائم کمتر شود اما باز هم جرم وجود دارد و جامعه از پاک نخواهد شد.
جمادی با تاکید براینکه حبس موثرترین و در عین حال مهمترین مجازات در جامعه است، گفت: براساس بررسی‌های انجام شده با توجه به انجام اقدام‌های اصلاحی موثر سازمان زندان‌ها برگشت مجرمان به چرخه جرم در کمترین میزان خود بوده و در استان بوشهر این آمار بسیار پائین است.
وی ادامه داد: بیکاری، نداشتن حرفه خاص مهارتی از جمله مهمترین علت‌های وقوع جرم به شمار می‌رود و با توجه به برگزاری دوره‌های مهارتی در زندان‌ها و دادن گواهینامه‌های معتبر به زندانیان باعث شده امروز همین افراد به عنوان کارآفرین مطرح شوند.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: در زمان حاضر در بوشهر و برازجان زندان وجود دارد و تلاش خوبی برای احداث زندان در گناوه نیز انجام شده‌است.
وی گفت: با توجه به اینکه هیچ زندان و بازداشتگاهی در جنوب استان بوشهر وجود ندارد برای روان سازی در رفت و آمد مردم انتظار می‌رود سازمان زندان‌ها در زمینه برطرف کردن این کاستی اقدام کند.
جمادی تاکید کرد: توجه به سلامت زندانیان از جمله موارد مهم مورد توجه اداره کل زندان‌ها در استان بوشهر است که بخوبی پی گیری می‌شود و براساس گزارش‌ها کمترین میزان ابتلا به بیماری کرونا در زندان های این استان رخ داده است..
وی افزود: در اصلاح و تربیت زندانیان از بهترین مربیان و کارشناسان استفاده می‌شود زیرا در حوزه قرآنی برخی از زندانیان حافظ قرآن کریم هستند.
د راین آئین رضا مقبلی قرائی به عنوان مدیرکل زندان‌های استان بوشهر معرفی و از خدمات قاسم طباطبایی مهر تقدیر شد./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group