پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس شورای شهر برازجان نسبت به بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی واکنش نشان داد و گفت: آغاز پیش از موعد سال تحصیلی با این شرایط قابل هضم نیست، نگرانی ها را بیشتر نکنید.

به گزارش دیارجنوب، ساحل تنگستانی رئیس شورای شهر برازجان در خصوص بازگشایی مدارس در شرایط کرونایی اظهار داشت: سردرگمی عجیب متولیان وزارت آموزش و پرورش و عدم تصمیم قطعی و قابل اجرا باعث چند دستگی بین اوليا دانش آموزان شده و با این شرایط نسبت به اجازه ورود فرزندان خود به آموزشگاه ها دچار تردید هستند.
وی با بیان اینکه بسیاری از دستورالعمل های وزارتی برای این شرایط حساس اصلا قابل اجرا نیست و بیشتر ابلاغ های کاغذی هستند تا عملیاتی، افزود: بی شک سیستم مالی مدارس توان عملیاتی کردن اقدامات ضروری برای مبارزه با کرونا را ندارد و این مهم نگرانی ها را دو چندان کرده است.

sahel tangestani

ساحل تنگستانی بیان داشت: تجربه سال های گذشته نشان داده (در دوران پیش از کرونا) بیشتر مدارس دولتی در شهر برازجان شرایط بهداشتی مناسب برای سال تحصیلی و حضور دانش آموزان را نداشتند، حال چگونه تضمین خواهید داد اقدامات متولیان امر برای فراهم کردن یک محیط سالم مهیا شده است؟ در حالی که مدیران مدارس در بعضی نقاط امضا تعهدنامه قبول مسئولیت سلامت را برای اولیا دانش آموزان الزامی دانسته اند نشان از آن دارد که محیط مدرسه فاقد شرایط مطلوب و آمادگی لازم است.

وی با بیان اینکه همه ما وضعیت موجود را درک کرده و خود پیشگامان مبارزه با کرونا هستیم، گفت: آغاز سال تحصیلی جدید آن هم پانزده روز زودتر از موعد برایمان قابل هضم نیست، گذشته از آن در حالی که در برخی مقاطع حتی کتاب‌های سال تحصیلی جدید در دسترس دانش آموزان قرار نگرفته، چگونه به مدرسه بیایند و به تحصیل بپردازند؟

رئیس شورای شهر برازجان گفت: در زمانی به سر می بریم که لحظه به لحظه شیوع این بیماری در حال گسترش است و هر روز عزیزانی از جمع ما کم می شوند، لذا قابل قبول نیست که با تصمیمات اشتباه نگرانی ها بیشتر از پیش شود.
وی با بیان اینکه مدیران بهداشت استان بوشهر وضعیت را به صراحت قرمز اعلام کردند، افزود: نتیجه وضعیت قرمز استان و هشدار متولیان سلامت و درمان، تغییر وضعیت تحصیلی است که باید به این مهم نگاه ویژه ای شود.

تنگستانی با اشاره به اینکه شورای شهر برازجان نماینده و همراه مردم است، خاطر نشان کرد: خواهشمندیم تا دیر نشده نسبت برای حفظ سلامت دانش آموزان، به تصميمات خود حساسیت ویژه ای داشته باشید تا خدای نکرده موجب پشیمانی نشود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group