جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره نواختن نمادین زنگ آغاز تحصیلی در ۱۸ مدرسه استان گفت: با اعلام دانشگاه علوم پزشکی، این استان در مرحله هشدار کرونا قرار دارد و بیشتر شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش وضعیت قرمز و نارنجی دارند. 

به گزارش دیارجنوب، علیمراد کرمی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "تمام کلاس‌ها و مدارس علیه بیماری و ویروس کرونا ضدعفونی شده است" اظهار داشت: دو هزار و 200 مدرسه استان بوشهر با همکاری شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، شوراهای شهر و روستا و دیگر دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی علیه ویروس کرونا ضدعفونی شد.
وی با اشاره به اینکه 15 شهریور ماه آغاز سال تحصیلی جدید تعیین شده است گفت: به سبب وضعیت و شرایط کرونایی امسال دو هفته زودتر از سال‌های قبل سال تحصیلی آغاز شده که در راستا برنامه‌های این سال تدوین و عملیاتی شده است.

madares bazgoshaei
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر تعداد مدارس استان بوشهر را دو هزار و 200 مدرسه دانست و بیان کرد: فردا 15 شهریور همزمان با سراسر کشور، 245 هزار دانش آموز با 14 هزار معلم و مدیر مدارس، سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.
کرمی با اشاره به وضعیت کرونایی همزمان با آغاز سال تحصیلی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر این استان در مرحله هشدار قرار دارد و بیشتر شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش در مرحله قرمز و نارنجی است.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، فعالیت مدارس در شرایط قرمز از طریق سامانه «شاد» انجام می‌شود گفت: در مناطق و شهرستان‌های با وضعیت زرد آموزش برای مقطع ابتدایی و متوسطه اول 2 روز آموزش حضوری، یک روز مجازی و 2 روز تعطیل است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: برای دوره متوسطه دوم با وضعیت زرد 2 روز آموزش حضوری، 2 روز از طریق سامانه شاد و 2 روز هم تعطیل تعیین شده است.
کرمی از نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس خبر داد و خاطر نشان کرد: مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید در 18 شهرستان و مناطق آموزش و پرورش برگزار و در هر شهرستان و منطقه یک مدرسه تعیین و زنگ آغاز سال تحصیلی در 18 مدرسه استان بوشهرنواخته می‌شود.
وی با بیان اینکه "در هر مدرسه که زنگ آغاز سال تحصیلی نواخته می‌شود 2 تا 10 دانش آموز حضور دارند" به برگزاری کلاس‌ها در شبکه شاد پرداخت و تصریح کرد: مدت زمان هر کلاس درس برای دانش آموزان اول ابتدایی 25 دقیقه، پایه دوم تا ششم ابتدایی 30 دقیقه و دوره اول و دوم متوسطه 35 دقیقه تعیین شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از رایگان شدن اینترنت برای دانش آموزان و معلمان در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در سال تحصیلی جدید استفاده از سامانه شاد بخشی از فرایند آموزش است، با دستور رئیس جمهور، هزینه اینترنت این شبکه رایگان است.
کرمی با اشاره به افزایش امکانات سامانه شاد در سال تحصیلی جدید خاطر نشان کرد: ضمن اینکه مشکلات سامانه شاد در حد بسیاری برطرف شده 25 امکان دیگر به شبکه آموزشی دانش آموزی «شاد» در بخش‌های بانک سوال، صفحه شخصی معلم و دانش‌آموز و دیگر آیتم‌ها اضافه شده است.
وی با بیان اینکه با تاکید استاندار بوشهر تمامی نقاط استان از ظرفیت اینترنت برخوردار می‌شوند افزود: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، باید اینترنت در همه نقاط شهری و روستایی فراهم باشد و مشکلات اینترنت نقاط محروم روستایی و عشایری در کوتاه‌ترین زمان بررسی و برطرف می‌شود./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group