جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

پیکر حسن انصاری مشهور به امرو هیچستانی شاعر، نویسنده و طنزپرداز دشتستانی که بر اثر کرونا جان باخته بود، در برازجان تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش دیارجنوب، پیکر زنده یاد حسن انصاری ملقب به امرو هیچستانی فرهنگی بازنشسته، شاعر، نویسنده و طنز نویس دشتستانی که در برخی از نشریات استان بوشهر قلم می‌زد صبح امروز (پنجشنبه ۱۳ شهریور) با حضور اهالی فرهنگ و رسانه در شهر برازجان تشییع و به خاک سپرده شد.
این هنرمند پس از تحمل سه هفته درگیری با بیماری کرونا سه شنبه ۱۱ شهریور در سن ۵۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.

حسن انصاری، متخلص به «امرو هیچستانی» و معلم ادبیات در چهارم دی‌ ۱۳۴۳ در شهر جم متولد شد.
وی تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در شهر خورموج (شهرستان دشتی) گذراند. در سال ۱۳۶۲ و پس از پذیرفته شدن در رشته ادبیات فارسی برای ادامه تحصیل به شهرکرد رفت و سپس به عنوان دبیر ادبیات، در مدرسه‌های شهرستان دیّر به تدریس مشغول شد.
انصاری در سال ۱۳۷۰ به دانشگاه شیراز راه یافت و سپس در شهرهای بوشهر و برازجان به تدریس پرداخت. او تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد ادبیات فارسی ادامه داد.
هیچستانی در دوران حیات خود دو اثر به نام‌های «‌مطبوعاتی‌های نامطبوع من» و «تلقند» راهی بازار نشر کرد.
افزون بر این، او مطالب طنزش را در ستون‌ طنز نشریات استان بوشهر نظیر «آینه جنوب»، «اتحاد جنوب» و... منتشر می‌کرد. همچنین از اعضای فعال انجمن شعر و ادب برازجان بود و در سال ۸۸ در جشنواره «طنزوک» که به همت حوزه هنری استان بوشهر برگزار شد، به‌عنوان چهره ممتاز استان برگزیده شد.

amro khaksepari 1amro khaksepari 1amro khaksepari 1amro khaksepari 1amro khaksepari 1amro khaksepari 1amro khaksepari 1amro khaksepari 1amro khaksepari 1amro khaksepari 1amro khaksepari 1amro khaksepari 1amro khaksepari 1

amro khaksepari 19amro khaksepari 19

amro khaksepari 1

amro khaksepari 19

amro khaksepari 1

 خبر مرتبط:

شاعر طنز پرداز شاخص دشتستانی آسمانی‌ شد + فتوخبر

استان بوشهر

Template Design:Dima Group