جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

شهردار برازجان گفت: طی ماههای اخیر شهرداری برازجان اقدام به اجرای طرحی نمود که با افزودن مسیری جدید به مسیرهای خروجی- ورودی شهر، گامی دیگر به سمت کاهش معضل ترافیک و بهبود وضعیت رفت و آمد برداشته می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، شهر برازجان به‌خاطر موقعیت ویژه جغرافیایی و دارا بودن مراکز خرید از دیرباز به عنوان یکی از مراکز مهم تجاری استان بوشهر به شمار رفته، گذر زمان و دگرگونی شرایط توسعه‌ی استان و شرایط اقتصادی نیز باعث نشده این شهر ویژگی تجاری خود را از دست بدهد. کثرت مراجعات شهروندان نقاط مختلف شهرستان و حتی شهرستانهای همجوار به شهر برازجان جهت خرید مایحتاج روزانه و دیگر اقلام سبب شده مرکز شهرستان بزرگ دشتستان همچنان یکی از مراکز مهم تجاری و گردشگرپذیر در استان بوشهر به شمار برود.
شاخصه‌ی گردشگرپذیری برازجان در کنار توسعه‌ی کند (یا بعضا نامتوازن) زیرساختهای شهری باعث گردیده معضلاتی همچون ترافیک فراتر از ظرفیت معابر شهری دامنگیر دومین شهر بزرگ استان بوشهر شود.

bolvar shariati borazjan 1
بدون تردید یکی از راههای برون‌رفت از شرایط فعلی، توسعه و بهسازی زیرساختهای حمل و نقل و ترافیک است که میتواند نقش موثری در بهبود کیفیت زندگی در این شهر ایفا نماید. موضوعی که همواره در دستور کار مدیریت شهری شهر برازجان به‌عنوان مرکز بزرگترین شهرستان استان قرار داشته و طی سالیان اخیر شتاب بیشتری گرفته است.
بهسازی مسیر ورودی برازجان از محورهای اهرم، دهقاید و بوشهر و نیز احداث خیابان مجاور بازارچه ماهی و میگو در سالیان اخیر شاهد این مدعاست. در همین راستا و طی ماههای اخیر شهرداری برازجان اقدام به اجرای طرحی نمود که طی آن با افزودن مسیری جدید به مسیرهای خروجی- ورودی شهر، گامی دیگر به سمت کاهش معضل ترافیک و بهبود وضعیت رفت و آمد برداشته می‌شود.

bolvar shariati borazjan 1
در این طرح، بلوار شریعتی (که یکی از مسیرهای مهم و پرتردد شهر برازجان به شمار می‌رود) مستقیما به مسیر خروجی شهر از محور بوشهر یعنی بلوار الفتح متصل گردیده، سبب کاهش بخش مهمی از بار ترافیکی چهارراه مخابرات، خیابان بهداشت قدیم، چهارراه مقابل پاساژ استوار و قسمت ابتدایی بلوار الفتح خواهد گردید.
محمد حسن محمدی شهردار برازجان در این خصوص گفت: با توجه به حجم وسیع مراجعات به بازار روز و مراکز خرید واقع در خیابان بهداشت مرکزی قدیم، بازارچه‌ی مواد پروتئینی، میدان چمران و بلوار الفتح وضعیت ترافیکی این مناطق در روزهای غیرتعطیل و به‌خصوص ایام خاصی همچون مناسبتهای آئینی و ملی شرایط مطلوبی نداشته به یک معضل شهری تبدیل شده است.

bolvar shariati borazjan 1
وی افزود: شهرداری برازجان در کنار تلاش برای توسعه و بهبود کیفی زیرساختهای حمل و نقل عمومی، در حد توان خود نگاه ویژه‌ای نیز به توسعه‌ی مسیرهای ارتباطی داشته است تا حرکت به سمت بهبود کیفیت ترافیک در این مناطق مهم شهری شهر برازجان روند بهتری به خود بگیرد. در همین راستا و با وجود تمامی تنگناهای موجود، طرح ادامه‌ی بلوار شریعتی و گشایش محور جدید خروجی شهر برازجان را در دستور کار قرار دادیم و با تمام توان تلاش کردیم این طرح از نظر زمان اجرای عملیات در محدوده‌ی زمانی قابل قبولی به سرانجام برسد.
شهردار برازجان تصریح کرد: مجموعه‌ی همکاران ما در حوزه‌های معاونت فنی و عمرانی،معاونت اداری مالی، معاونت اجرایی، و همکاران پرتلاش حوزه‌‌های حقوقی و املاک شهرداری برازجان تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا این پروژه‌ی بزرگ هرچه سریعتر به مرحله‌ی بهره‌برداری برسد که لازم است یک خداقوت جانانه به این همکاران عزیزم عرض کنم.
محمدحسن محمدی درخصوص مراحل اجرای این طرح و ابعاد اجرایی آن به خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری برازجان بیان داشت: تعدد املاک در مسیر طرح که خود یکی از موانع مهم اجرای طرح بود هرچند زمان و انرژی زیادی از مجموعه‌ی مدیریت شهری معطوف به خود کرد اما با همدلی مالکان محترم این املاک و همراهی این عزیزان با مجموعه‌ی شهرداری به سرانجام رسید و بالاخره طرح وارد فاز اجرایی گردید. در این مرحله عملیات جدول‌کشی، خاک‌برداری، تسطیح و رگلاژ مسیر، زیرسازی، قیرپاشی و نهایتا آسفالت مسیر در سطحی به وسعت ۲۲۴۰۰ مترمربع و در ابعاد ۸۰۰×۲۸ متر به انجام رسید.
وی در ادامه اضافه کرد: در طی زمان اجرای پروژه، نیاز به جابجایی حجم وسیعی از تاسیسات برقی و مکانیکی موجود در مسیر بود که این عملیات نیز با همکاری مجموعه‌ی عوامل اجرایی و مدیریتی مرتبط به انجام رسید که لازم است از معاونت محترم عمرانی استانداری بوشهر - فرمانداری شهرستان دشتستان، همکاران ارجمندمان در شورای اسلامی شهر برازجان، مجموعه‌ی پرسنل پرتلاش ادارات شهرستان دشتستان که یاریگر خدمتگزاران مردم در شهرداری برازجان بودند و نیز ساکنان این منطقه از شهر که در طول زمان اجرای طرح با پرسنل شهرداری همکاری داشتند تشکر کنم.
محمدحسن محمدی در پاسخ به این پرسش که مجموع اعتبار تخصیص یافته به این طرح چقدر بوده اظهار داشت: برای اجرای این طرح از مرحله‌ی تملک املاک در مسیر گرفته تا اجرای عملیات اجرایی آن مجموعا مبلغی بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال هزینه شده که از محل درآمدهای داخلی شهرداری و اعت
بارات استانی تامین گردیده است.

bolvar shariati borazjan 1
شهردار برازجان در پایان با اعلام افتتاح این طرح در روز پنجشنبه ششم شهریورماه و همزمان با پنجمین روز از هفته‌ی دولت ابراز امیدواری کرد اجرای این طرح بتواند نقش موثری در کاهش بار ترافیکی مسیرهای مناطق غربی شهر برازجان ایفا کند و تردد در مسیر خروجی شهر به سمت محور بوشهر را بهبود ببخشد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group