پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر گفت: از ابتدای سال تاکنون در راستای کمک به مستمندان و افراد آسیب دیده از کرونا 8 هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شده است.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر صبح روز شنبه 1 شهریور ماه ضمن تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ماه محرم، اظهار داشت: عاشورا چکیده ای از اسلام و ایمان است و تنها مقطعی از تاریخ نیست که در کتابها به جستجویش پرداخت بلکه کلاسی است به وسعت تاریخ و تجلی تمامی معارف اسلامی و آموزشگاه بصیرت است، از این رو صحنه عاشورا را باید بهتر تجلی داد و ضیافت را برای مشتاقان عالم عبودیت فراهم نمود.
وی در ادامه اضافه کرد: شیعیان در این ماه با توجه به شرایط شیوع کرونا در استان بوشهر، تجلی پیوند عقل و احساس و شور و شعور حسینی را به نمایش خواهند گذاشت.

neshast khabari oghaf 1

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور بر لزوم رعایت مسائل بهداشتی در عزاداری محرم تأکید کرد و گفت: طبق فرمایش امام مینی بر اجرای برنامه های اثر گذار و تداوم کمک های مومنانه، سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه حضور فعال و موثر در فضای مجازی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر با بیان اینکه طرح شمیم حسینی دومین سالی است که در استان بعنوان حمایت از هیئت های مذهبی برگزار می شود ، افزود: 450 هیئت در سراسر استان با سازمان اوقاف همکاری داشته تا بسته های معیشتی را با عنوان شمیم حسینی تهیه نموده تا به دست جامعه هدف که مستمندان و خانواده های آسیب دیده از کرونا برسد.

neshast khabari oghaf 1

وی با بیان اینکه خرید برند نداریم، گفت: برای حمایت از کالای ایرانی و به عرضه نمایش گذاشتن جهش و رونق تولید، تعداد 2500 بسته معیشتی شامل برنج ایرانی، روغن، رب گوجه، ماکارونی، سویا و حبوبات به ارزش هربسته 300 هزارتومان توزیع می شود و تا کنون 500 میلیون تومان برای طرح شمیم حسینی هزینه شده است.

حجت الاسلام اسماعیل پور از توزیع 8 هزار بسته معیشتی در سال 99 بین افراد مستمند و کسانی که از ویروس کرونا آسیب دیده اند خبر داد وافزود : در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی برکمک مومنانه به افراد مستمند این اداره کل در اجرای امینانه نیات موقوفات طی 6 مرحله در قالب طرحهای آستان مهربانی ، ضیافت همدلی ، تبرکات علوی اقدام به تهیه و توزیع سبدهای معیشتی ،کارت خرید کالا و همچنین یک تن گوشت گرم گوسفندی در روز عید قربان وتوزیع آن بین جامعه هدف از طریق مراکز افق امامزادگان و موسسات خیریه و کمیته امداد و بهزیستی نموده است.

neshast khabari oghaf 1

وی در ادامه افزود: مبلغ 1 میلیارد و 700 میلیون تومان از ابتدای سال تا کنون در راستای کمک های مومنانه به مستمندان و افراد آسیب دیده از کرونا هزینه شده که تمامی این مبالغ از محل اجرای نیات واقفین است(حاصل درآمد موقوفات جمع آوری شده در استان است)

مدیر کل اوقاف استان بیان داشت: برای اولین بار در کشور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان دو طرح حمایتی تهیه مواد پروتئینی به منظور حمایت از کودکان سوء تغذیه و مادران باردار درایام ماه مبارک رمضان انجام شد که  این طرح غذایی شامل مرغ، گوشت و حبوبات بود که بین 800 خانوار شناسایی شده توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تقسیم شد.

حجت الاسلام اسماعیل پور تصریح کرد: در مناطق قرمز کاروان‌های عزاداری و تعزیه خوانی بدون ازدحام و تجمع انجام می‌شود، ضمن اینکه برنامه‌های بقاع متبرکه از طریق فضای مجازی با عناوین مختلف از قبیل پویش هر خانه یک حسینیه و هر منزل یک بیرق امام حسین (ع) از شبکه‌های استانی پخش خواهند شد.

neshast khabari oghaf 5

وی ازبرنامه‌های مختلف محرم در فضای مجازی توسط 10مبلغ و روحانی و اعزام 6 مبلغ و روحانی به بقاع متبرکه و روستا‌های محروم خبر داد و گفت: طرح بصیرت عاشورایی تنها به عزاداری منحصر نیست و برنامه های فرهنگی و آموزش روخوانی و روانخوانی و حفظ قرآن هم شامل می شود.
مدیرکل اوقاف وامورخیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه امسال بقاع متبرکه استان از طریق سیمای مرکز بوشهر میزبان دوستداران سید وسالارشهیدان ویارانش هستند افزود: با همکاری و مشارکت صدا وسیمای مرکز بوشهر تعداد 10 برنامه 30 دقیقه ایی با محتوای سخنرانی و مداحی توسط سخنرانان و مداحان شاخص استان در ده بقعه متبرکه شامل : امامزادگان محمدبن باقر(ع) و عبدالمهیمن (ع) درشهربوشهر ،امامزادگان ابراهیم (ع) و محمدفیروز(ع) معروف به شاه پسرمرد در دشتستان، سلیمان بن علی(ع) گناوه و حسن (ع) بندر امام حسن دیلم و همچنین امامزاده سید حبیب اله (ع) شهر ریز و بقعه بی بی بانو شهرستان جم و امامزاده شاه ابوالقاسم (ع) دیر و امامزاده سلطان پیرهاشم (ع) روستای جبری شهرستان دشتی می باشند که مراسمات این بقاع بصورت ظبتی در ایام ماه محرم از سیمای مرکز بوشهر پخش می شود.

neshast khabari oghaf 1

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور از برگزاری چهل وسومین دوره مسابقات قرآن کریم در سالجاری خبر داد و عنوان کرد: این دوره از مسابقات در رشته های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، قرائت تخقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعا خوانی و همسرایی و هم خوانی قرآن کریم 20 شهریور ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور 70 نفر از داوطلبین خانم و آقا در سالن شهید بهشتی و سالن شهید مفتح ئانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار می گردد که نفرات برتر هر رشته درصورت کسب امتیاز لازم طبق دستورالعمل مسابقات به مرحله کشوری راه خواهند یافت
وی در ادامه اضافه کرد: مرحله استانی مسابقات تفسیر چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم سال 99 روز 24 مرداد ماه جاری در دو حوزه آزمون شهرستان های بوشهر و جم برگزار شد.

حجت الاسلام اسماعیل پوربا بیان اینکه وقف توانسته منشا فعالیت های با خیر و برکتی در حوزه های مختلف از جمله آموزشی، مذهبی و درمانی باشد، گفت: براین باوریم که رسانه ها به عنوان حامیان و سفیران وقف می توانند در هدایت هر چه بیشتر نیک اندیشان جامعه برای حرکت در این مسیر، نقش سازنده ای ایفا کنند.
وی از 3 وقف جدید در سالجاری خبر داد و گفت: درسامانه جامع موقوفات استان 3 وقف به ثبت رسیده که 2 وقف آن مربوط به شهرستان دیراست که اولین وقف جدید امسال یک قطعه زمین با کاربری مذهبی به مساحت 600 مترمربع به ارزش 600 میلیون ریال توسط آقای جلال فخری جهت ساخت حسینیه در روستای نوکن دیر و دیگر وقف این شهرستان که هفته گذشته به ثبت رسیده است یک قطعه زمین به مساحت 300 مترمربع واقع در شهربردخون به ارزش 800 میلیون ریال توسط آقای حسین احمدی به نیت ساخت مسجد وقف شده است .
حجت الاسلام اسماعیل بزرگترین وقف در سالجاری را مربوط به شهرستان جم دانست و بیان داشت: در این وقف سید حسن موسوی، جانباز روشندل و سرافراز جنگ تحمیلی یک واحد مسکونی به مساحت عرصه ۹۱۵ مترمربع شامل دو اعیان ۱۳۰ مترمربعی و دیگری ۲۶۰ مترمربعی در شهر انارستان به نیت امور قرآنی و شهادت ائمه(ع) و کمک به مستمندان به ثبت رسانید و وقف نمود.

مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان  با بیان اینکه طرح مهر تحصیلی در آستانه بازگشایی مدارس و در جهت کمک به دانش آموزان نیازمند در سطح استان اجرا می شود،گفت: این طرح با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات کمک به تحصیل دانش‌آموزان اجرا می‌شود که امسال برای هشتمین سال متوالی همزمان با سراسر کشور دراستان بوشهرنیز اجرا خواهد شد.
وی افزود: در راستای این طرح تعداد 1500 بسته آموزشی برای دانش آموزان بی بضاعت و مستمند مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه به ارزش سه میلیارد ریال قبل از بازگشایی مدارس توزیع خواهد شد..
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون دولت مبلغ 1 میلیارد و 420 میلیون تومان به مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه در سراسر استان کمک کرده است.
وی در پایان از خبرنگاران خواست تا در زمینه شناخت و معرفی سنت وقف و جذب افراد جامعه کوشا باشند.

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group