پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

فرماندار دشتستان از اجرا و افتتاح 190 پروژه با اعتباری بالغ‌ بر 475 میلیارد تومان طی هفته دولت در شهرستان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، دومین جلسه شورای اداری شهرستان دشتستان پنج‌شنبه ۳۰ مردادماه ۱۳۹۹ در کانون امام خمینی (ره) برازجان به ریاست فرماندار، معاونین و روسای ادارات برگزار شد.
فتح‌الله نوروزی در این جلسه اظهار داشت: شکست امریکا در قطعنامه تسلیحاتی نشان از اراده نظام و ملت و دیپلماسی قوی دارد و نتیجه تحمل مردم در این مشکلات شکست یک‌جانبه گرایانه آمریکا در این قطعنامه بود.
وی توکل بر خدا و تلاش را دو عامل مهم در برنامه‌های کاری مدیران ادارات بیان کرد و اضافه کرد: مشیت الهی بر تداوم و تحقق عاشورا، استواری نهضت عاشورا بر پایه حق، امام حسین محبوب دل‌ها ف رهبری بی‌نظیر در نهضت عاشورا، اسیران پیروزمندانه و تعالیم ائمه در حفظ نهضت عاشورا را ازجمله نکات تداوم نهضت عاشورا بیان نمود.
نوروزی یکی از اقدامات را توزیع کمک‌های مؤمنانه عنوان کرد و اذعان داشت: طرح کمک مؤمنانه در شهرستان نتایج خوبی به دنبال داشت که باید به قوت خود ادامه پیدا کند.

shoraye edari dashtestan1
فرماندار دشتستان هفته دولت را به‌عنوان فرصتی برای نقد و اصلاح عملکرد ادارات به شیوه صحیح توصیف کرد و گفت: همبستگی، همدلی، تعامل، هم‌افزایی و همفکری که بین مدیران دستگاه‌های اجرایی وجود دارد باید از قبل بیشتر شود.
وی در خصوص ویژگی‌های شهید رجایی با اشاره به مشقات و سختی‌های این شهید در دوران اسارت بیان داشت: صداقت در کار، مسئولیت‌پذیری، ساده زیستی، مردمی بودن و اخلاص در کار ازجمله ویژگی‌های شهید رجایی بود.
نوروزی بابیان اینکه در راستای خدمت‌رسانی به مردم نباید از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم بیان داشت: برای حل مشکلات مردم و شهرستان باید همگی کمک کنیم و تلاشمان را مضاعف کرده تا شاهد پیشرفت شهرستان و حل مشکلات مردم باشیم.
وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجرای برنامه‌های هفته دولت را خواستار شد و ابراز داشت: در اجرای همه برنامه‌های هفته دولت باید طبق طرح شفا که همان شستشوی دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را به‌طور کامل اجرا کنید و از فضای مجازی و ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنید.

shoraye edari dashtestan1
فرماندار دشتستان از اجرا و افتتاح 190 پروژه بااعتبار 475 میلیارد تومان در هفته دولت در شهرستان خبر داد و گفت: پروژه‌های هفته دولت بدو صورت ویدئوکنفرانسی و حضور در بخش‌ها و با حداقل مسئولین برگزار خواهند شد.
وی در خصوص اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه سدسازی بیان داشت: سد دالکی و تنگ ارم در ابتدای دولت فقط 5 درصد پیشرفت داشت که سد تنگ ارم آبگیری شد و سد دالکی در سال‌های آینده به اتمام می‌رسد.
فرماندار دشتستان در تشریح اقدامات انجام‌گرفته در حوزه آبخیزداری گفت: تا قبل از سال 92 در حوزه آبخیزداری 1321 مورد انجام‌گرفته بود که در دولت تدبیر و امید 2203 مورد انجام‌گرفته است.
نوروزی در خصوص اقدامات حوزه سلامت بیان داشت: بیمارستان 17 شهریور و توسعه بیمارستان مهر ازجمله اقدامات در حوزه سلامت بود.
وی اقدامات خوب در حوزه کشاورزی را از دیگر موارد انجام‌گرفته در این حوزه برشمرد و احداث 81 زمین چمن در دولت تدبیر و امید در مقایسه با 8 زمین چمن در دولت قبل را از دیگر اقدامات انجام‌گرفته دولت بیان کرد.
فرماندار دشتستان در خصوص گازرسانی در دولت تدبیر و امید گفت: در دولت قبل فقط به 19 روستا گازرسانی شده بود که در دولت تدبیر و امید 93 شهر و روستا گازرسانی شده است.
نوروزی همراهی مدیران وادارات را در هفته دفاع مقدس با توجه به چهل‌سالگی آن مهم بیان کرد و اذعان داشت: صادر شدن انقلاب، توانمندسازی کشور، رشد و بالندگی جوانان کشورواخلاص در عمل را ازجمله برکات دفاع مقدس برشمرد.
وی در خصوص شرایط کرونا در شهرستان بیان داشت: شرایط از قبل بهتر شده ولی باید بیشتر رعایت کنیم و مدیر اداره‌ای که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند باید پاسخگو باشد.
فرماندار دشتستان بابیان اینکه ساعت ادارات تا 15 شهریور از ساعت 7 تا 13:30 خواهد بود در خصوص اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال جاری گفت: از اول سال 98 تا تیر سال جاری بالغ‌بر 220 میلیارد ریال به‌حساب شهرداری‌ها دهیاری‌ها واریزشده است که باید پروژه‌ها و برنامه‌های خوبی اجرا کنند.
امام‌جمعه برازجان لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برنامه‌های عزاداری را خواستار شد و بیان داشت: به دلیل شیوع بیماری کرونا برنامه‌های عزاداری امسال تحت شرایط خاصی برگزار خواهد شد تا با دعا و توسل به خداوند عافیت به ملت ایران اسلامی بازگردد.
وی در خصوص شهیدان رجایی و باهنر گفت: مکتبی بودن در شعار و کردار، مردمی بودن، پیروی از دستورات ولی‌فقیه و پیوسته مطیع ولی‌فقیه بودن ازجمله شاخصه‌های رفتاری این شهید عنوان کرد.

shoraye edari dashtestan1
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان از ثبت‌نام 80 هیئت در سامانه بیرق خبر داد و گفت: این سامانه در خصوص پروتکل‌های بهداشتی توضیحاتی را به هیئت‌ها ارائه می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود 180 هیئت در این سامانه ثبت‌نام کنند.
وی در تشریح اقدامات در نظر گرفته‌شده در خصوص نظارت درست بر پروتکل‌های بهداشتی هیئت‌ها اذعان داشت: توجیه هیئت‌ها به رعایت پروتکل بهداشتی، راه‌اندازی کارگاه ماسک توسط یکی از هیئت‌های جهادی، سرکشی شبانه از هیئت‌ها و تعیین یک نفر به‌عنوان ناظر پروتکل‌های بهداشتی در هیئت‌ها ازجمله اقدامات در خصوص برگزاری صحیح عزاداری‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی در ایام محرم است.

shoraye edari dashtestan1
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) دشتستان اجرای طرح مؤمنانه در شهرستان را ازجمله برنامه‌های خوب عنوان کرد و بیان داشت: کمیته امداد دشتستان درمجموع 13860 خانوار تحت حمایت خود دارد که 60 در صد آن زنان سرپرست خانوار هستند.
وی در خصوص کمک‌های مؤمنانه ابراز داشت: حسب فرمایش رهبر معظم انقلاب و با مشارکت مراکز نیکوکاری و ارگان‌ها در سطح شهرستان 13700 سبد معیشتی دربسته‌های مختلف در بین مددجویان توزیع‌شده است.

shoraye edari dashtestan1
غلامحسین قیطاس خواه از توزیع 4600 بسته معیشتی در دهه ولایت و امامت در شهرستان خبر داد و گفت: با شارژ شدن کارت خانوار تحت حمایت کمیته امداد 13800 خانوار می‌توانند با مراجعه به فروشگاه رفاه نسبت به خرید اقلام اقدام کنند.
وی در خصوص برگزاری برنامه جشن عاطفه‌ها بیان داشت: هرساله با نزدیک شدن به بازگشایی مدارس برنامه جشن عاطفه‌ها در شهرستان اجرا می‌شد که امسال با توجه به اینکه آموزش‌ها به‌صورت مجازی است و تقریباً 80 درصد خانوارها فاقد گوشی هستند پیش‌بینی خرید 2 هزار قبلت با کمک مراکز نیکوکاری برای خانواده‌های تحت حمایت در نظر گرفته‌شده است.

shoraye edari dashtestan1
مدیر آموزش‌وپرورش دشتستان بابیان اینکه 5 ماه از آموزش سال گذشته مانده بود که درگیر کرونا شدیم ابراز داشت: با تمام سختی‌ها آموزش در شهرستان ادامه پیدا کرد و دانش آموزان آموزش‌های لازم را دیدند و سال تحصیلی به اتمام رسید.
وی با اشاره به اینکه درزمینهٔ های قرآن، عترت و نماز عناوین خوبی کسب کرده‌ایم اضافه کرد: مقام‌های خوبی ازجمله رشد 85/88 درصد قبولی در امتحانات نهایی را در کشور کسب کردیم.

shoraye edari dashtestan1
وی در خصوص برگزاری کنکور در شهرستان بیان داشت: روز گذشته آزمون رشته هنر در سه حوزه با ۳۴۹ شرکت کننده و امروز نیز آزمون رشته انسانی و ریاضی در یازده حوزه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و همچنین فردا آزمون رشته تجربی در پانزده حوزه و آزمون زبان خارجه نیز روز شنبه در چهار حوزه برگزار می‌شود.
سهراب باقری در خصوص نحوه بازگشایی و آموزش در سال تحصیلی جدید اذعان داشت: برای سال تحصیلی جدید سه سناریو طبق وضعیت کرونا در هر شهرستان در نظر گرفته‌شده که برای وضعیت سفید استفاده از آموزش مجازی با حضور در کلاس، وضعیت زرد به‌صورت حضوری و مجازی و در حالت قرمز به جزء کلاس اولی‌ها استفاده از فضای مجازی است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان در خصوص نظارت بر قیمت‌ها در شهرستان بیان داشت: دشتستان به‌عنوان چهارراه اصلی استان و ارزان بودن در بین دیگر شهرستان‌ها معروف است ولی این دلیلی بر عدم نظارت بر بازار نمی‌شود.
وی اضافه کرد: در حوزه بازرسی و نظارت در شهرستان از اول مرداد 98 تاکنون 23 هزار بازرسی از واحدهای صنفی انجام‌شده که نتیجه آن تشکیل 700 پرونده و ارجاع به تعزیرات حکومتی است.

shoraye edari dashtestan1
وی از کشف 852 تخلف صنفی در این مدت در شهرستان خبر داد و تصریح کرد: ارزش ریالی این پرونده‌های صنفی 10 میلیارد و 848 میلیون ریال بوده است.
شهسوار قائدی از برگزاری 112 گشت مشترک در قالب‌های مختلف با همکاری ارگان‌های مختلف خبر داد و بیان داشت: در شرایط خاص اقتصادی و فشار اقتصادی به اقشار آسیب‌پذیر کمیته برنامه‌ریزی کشور تصمیم به توزیع کالای اساسی بین اقشار نیازمند گرفت.
وی تأکید کرد: از ابتدای سال 99 تاکنون 299 تن برنج توزیع شد که از این مقدار 90 تن آن به کمیته امداد و بهزیستی تحویل داده‌شده است که تقریباً 60 درصد خانوارهای روستایی تحت پوشش قرارگرفته‌اند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از شکر به میزان 114 تن بین خانوار و 80 تن بین صنوف تولیدی خبر داد و عنوان داشت: از ابتدای سال 92 تاکنون 2860 تن کالای اساسی در شهرستان توزیع‌شده است.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته دولت در شهرستان دشتستان از تشکیل کمیته‌های مختلفی در هفته دولت شهرستان خبر داد و بیان داشت: امسال کمیته نظارت بر پروتکل بهداشتی هم به دیگر کمیته‌های هفته دولت اضافه‌شده است.
وی از کمیته امور بانوان و فرهنگ و ارشاد برای برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام داده‌اند تقدیر و تشکر کرد و گفت: از آقای علی‌اصغر رجایی در کمیته اطلاع‌رسانی بزرگداشت هفته دولت که اقدامات خوبی انجام داده‌اند تشکر می‌کنم.

shoraye edari dashtestan1
محمدعلی تماری از دستگاه‌های اجرایی خواست تا اقدامات و عملکردهایشان در هفته دولت را به دبیرخانه ارسال کنند و بیان داشت: بیشتر ادارات در بحث اینفوگرافی اقدام کردند و در طراحی و نصب پوستر آیا میدانید خلاصه عملکردها ازجمله اداره صنعت، معدن و تجارت عکس‌های نصب بنر را ارسال کردند که دیگر دستگاه‌ها هم باید این کار را انجام بدهند.
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان بابیان اینکه از روز یکشنبه برنامه‌های هفته دولت آغاز می‌شود گفت: آغاز برنامه‌های هفته دولت غبارروبی گلزار شهداست که بدون حضور مسئولین خواهد بود.
عبدالحمید کریم آزاد در تشریح برنامه‌های هفته دولت گفت: روز یکشنبه بعد از غبارروبی در بخش سعدآباد و ابپخش، روز دوشنبه پروژه‌های بخش شبانکاره، روز سه‌شنبه پروژه‌های بخش مرکزی، روز چهارشنبه پروژه‌های بخش بوشکان و ارم و روز پنج‌شنبه دو تا از پروژه‌های با حضور استاندار به‌صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح خواهند شد.

shoraye edari dashtestan1
در این جلسه آقای مؤذنی به مناسبت آغاز ماه محرم به مداحی شهادت سرور و سالار شهیدان پرداخت.

shoraye edari dashtestan1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group