چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ظرف مدت یک هفته تا ده روز طعمه سموم در اختیار کشاورزان قرار میگیرد.

به گزارش دیارجنوب، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهارداشت: یکی از مهمترین آفات محصولات کشاورزی جوندگان هستند که امسال در سطح استان زیاد شده است.
وی اضافه کرد: جمعیت جوندگان در سالجاری بصورت نیمه طغیانی است.

somom keshavarzi
خسروعمرانی با اشاره به اینکه سموم در طول سال در اختیار کشاورزان قرار میگیرد بیان داشت: در طول سال سموم را در اختیار کشاورزان برای از بین بردن جوندگان قرار میدهیم.
وی تاکید کرد: امسال باتوجه به شرایط اقتصادی هنوز صعمه سموم در اخیترا مراکز در شهرستانها قرار نگرفته است که با پیگیریها ظرف یک هفته تا ده روز این سموم در اختیار مراکز ثرار میگیرد.
وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی مزارع در استان خود کشاورزان باید نسبت به تله گذاشتن و تهیه طعمه سموم برای سالم نگه داشتن محصولات خود اقدام کنند.
عمرانی با اشاره وجود موش در شمال استان اذعان داشت: در شمال استان از گناوه تا رودحله معمولا موش زیاد است که امسال زیاد به چشم نخورده است.
وی تصریح کرد: در آبان ماه که فصل کشت در این مناطق است طعمه سموم در اختیار مراکز جهادکشاورزی قرار میگیرد.
معاون بهبود گیاهی جهادکشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه میزان توزیع این سموم طبق ارزیابی کارشناسان انجام میشود گفت: در جنوب استان مشکل جوندگان وجود ندارد و بیشتر در مناطق شمال و مرکز استان وجود دارند که همواره با تدابیر کارشناسان موضوع برطرف می شود.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group