سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از امروز (چهارشنبه) گرد و خاک‎ از کانو‏ن‎های خوزستانی- عراقی وارد این استان می‎شود.

به گزارش دیارجنوب، پیام مساعدی در این رابطه افزود: بخشی از این گردو خاک‎ها نیز متاثر از کانون‏‌های داخلی است که پیش بینی شده تا پایان هفته در برخی نقاط بر جو استان بوشهر حکمفرما باشد.
وی بیان کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده وزش متناوب بادهای شمال غربی طی امروز و فردا است.
مساعدی ادامه داد: پیش بینی می‌شود خلیج فارس و سواحل استان در این مدت در بیشتر ساعت‌ها مواج و متلاطم باشد.
وی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، در ساعت‎هایی وزش باد و در برخی نقاط همراه با باد و گردوخاک و افزایش ابر پیش بینی می‎شود.
مساعدی عنوان کرد: در این مدت جهت وزش باد در قسمت‌های شمالی و مرکزی استان شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در برخی ساعت‎ها تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های جنوبی استان، شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۴ و روی دریا، شمال غربی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی ۴۶ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده‌است.
وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر و از بامداد فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‎شود.
مساعدی بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۲:۵۱ دقیقه بامداد، جزر اول دریا ساعت ۱۰:۲۴ ، مد دوم دریا ساعت ۱۵:۰۵ و جزر دوم ساعت ۱۹:۳۸ خواهد بود.
وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان با ۴۷ و جم با ۲۸ درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان دما را در استان بوشهر تجربه کردند.
مساعدی گفت: در این مدت عسلویه با ۸۱ و برازجان با ۱۸ درصد به ترتیب بیشترین و کمترین میزان رطوبت را داشتند./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group