سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

وزیر نفت درباره برخی شائبه‌ها مبنی بر مخالفت وزارت نفت با عرضه سهام پالایشگاه‌ها در بورس گفت: وزارت نفت با عرضه سهام پالایشگاه‌ها در بورس با هر روشی موافق است.

به گزارش دیارجنوب، بیژن زنگنه روز سه‌شنبه پس از حضور در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهارداشت: در این جلسه گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته ارائه شد و اعضای کمیسیون نیز به‌شکل تخصصی سوالات خود را در حوزه صنعت و... مطرح کردند و مقرر شد کارگروه مشترکی برای پیگیری مسائل مورد توافق تشکیل شود.
وزیر نفت با بیان اینکه ما به کمک و حمایت کمیسیون صنایع و معادن نیاز داریم، افزود: نفت صنعت است و می‌تواند در توسعه صنعتی کشور نقش محرک جدی داشته و برای تکمیل زنجیره ارزشی پتروشیمی موثر باشد.

vazir naft
زنگنه درباره طرح گشایش اقتصادی، تصریح کرد: باید صبر کرد تا زمانی‌که این طرح به صورت کامل شکل گیرد، هنوز نمی‌توان درباره آن صحبتی کرد.
وی درباره برخی شائبه‌ها مبنی بر مخالفت وزارت نفت با عرضه سهام پالایشگاه‌ها در بورس تحت عنوان ETF عنوان کرد: وزارت نفت با ارائه سهام پالایشگاه‌ها در بورس نه تنها مخالف نیست بلکه موافق نیز است.
عضو کابینه دوازدهم ادامه داد: در ابتدا قرار بود این سهام به صورت ETF عرضه شود سپس به عرضه بلوکی تغییر کرد. وزارت نفت با عرضه سهام پالایشگاه‌ها در بورس با هر روشی موافق است.
زنگنه در پاسخ به این پرسش که جلسات سران قوا چه میزان در رفع مشکل فروش نفت در شرایط تحریم موثر است؟ توضیح داد: این جلسات حتما می‌تواند در کمک به عبور از شرایط سخت موثر باشد./آفتاب‌‌نیوز

استان بوشهر

Template Design:Dima Group