سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر گفت: مبادله تفاهم نامه ۳۲ پروژه جهش تولید در قالب پروژه‌های سرمایه‌گذاری با ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار میان استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شده است.

به گزارش دیارجنوب، رسول رستمی روز سه‌شنبه در جمع مدیران استان بوشهر افزود: همچنین ۳۷ پروژه اقتصاد مقاومتی نیز با ۶هزار و ۹۵۷ میلیارد تومان اعتبار برای استان تعریف و اجرا می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین در هفته دولت امسال نیز ۱۶ پروژه زیرساختی در حوزه عمرانی اقتصادی با ۳۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۲۴۴ پروژه تولیدی اقتصادی با پنج هزار میلیارد تومان نیز برای بهره برداری تعریف شده است.

perojeh jahesh tolid
رستمی اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی هفت پروژه نیز با ۲۵۳ میلیارد تومان در هفته دولت آغاز می‌شود.
وی اضافه کرد: با وجود همه سختی‌ها و مشکلات مختلف از جمله تحریم‌های ظالمانه اما با تدبیر مسئولان استان با توجه به اجرای پروژه‌های مختلف اقتصادی همه این تهدیدها به فرصت تبدیل شده است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ بیکاری از ۱۱ درصد سال ۹۶ امروز این آمار به ۹دهم درصد کاهش یافته و نرخ مشارکت اقتصادی نیز در ابتدای دولت دوازدهم در سال ۹۷ از ۳۷ به ۴۱.۳ درصد در سال ۹۹ رسیده است.
رستمی با اشاره به تحولات اقتصادی ایجاد شده در بخش شیلات و فعالیت ۱۰ سایت پرورش میگو در استان بوشهر اضافه کرد: تا قبل از دولت تدبیر و امید در ۱۷ سال گذشته هیچ سایت پرورش میگویی به استان اضافه نشد اما در این مدت تنها پنج سایت به سرجمع سایت‌های فعال استان اضافه شده است.
وی بیان کرد: با افزایش شمار سایت‌های پرورش میگو ظرفیت تولید میگوی پرورشی در استان از هشت هزار تن امسال به ۲۹ هزار تن و تا پایان سال ۱۴۰۰ با بهره‌برداری از سایت رود شور بعنوان بزرگترین سایت پرورش میگوی کشور میزان تولید به ۵۶ هزار تن افزایش می‌یابد.
رستمی با اشاره به تحولات ایجاد شده در خصوص واحدهای اقامتی گردشگری افزود: تا قبل از دولت تدبیر و امید هتل دلوار بزرگترین مرکز اقامتی استان بوشهر به شمار می‌رفت اما از سال ۹۸ تعداد ۱۹ واحد گردشگری بهظرفیت موجود استان افزوده و امسال نیز با بهره برداری از واحدهای اقامتی جدید یک هزار و ۶۲۷ تخت اقامتی به تخت‌های استان افزوده می شود.
وی ادامه داد: در یک دوره زمانی روزانه بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ بشکه نفت با قیمت ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسید اما امروز این میزان به کمتر از پنج هزار بشکه در روز رسیده است و به نوعی کشور اقتصاد بدون نفت را تجربه می‌کند با این وجود در دولت یازدهم و دوازدهم کارهای بزرگی در بخش‌های مختلف انجام شده است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه‌های نرم افزاری در بخش اقتصاد افزود: بوشهر نخستین استانی است که در راستای سهولت فضای کسب و کار پنجره واحد سرمایه گذاری را به صورت الکترونیکی راه‌اندازی کرد و این امر در کاهش بروکراسی اداری که در بعضی مواقع روند کار را طولانی می‌کرد اثرگذار بوده است.
رستمی رصد و پایش واحدهای تولیدی استان و راه‌اندازی سامانه جامع کاربردی را از دیگر اقدام‌های انجام شده در بخش اقتصادی در استان بوشهر در دولت های یازدهم و دوازدهم عنوان کرد./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group