پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس پلیس فتا بوشهر از شیوه جدید کلاه‌برداران سایبری با ارسال پیامک لینک جعلی پرداخت وجه برای دریافت ماسک برخی از سامانه‌های الکترونیک خبر داد.

به گزارش دیارجنوب، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر در تشریح این خبر گفت: یکی از اقلام و کالاهای بهداشتی که در این ایام خاص و به جهت پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا ویروس، مورد نیاز ضروری مردم هست، ماسک‌های استاندارد، با کیفیت و با قیمت مناسب هست.
وي اضافه كرد: اخیراً از طریق سامانه مؤسسه دانش‌بنیان، برکت از زیر مجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در آدرس اینترنتی hastinja.com ، ماسک‌های سه لایه با قیمت مناسب به متقاضیان عرضه می‌شود.

polic photo
سرهنگ قاسمی بیان داشت: خریداران با مراجعه به آدرس اینترنتی مذکور و وارد کردن اطلاعاتی نظیر نام استان، شهر محل سکونت و کدملی و شماره همراه خود می‌توانند نزدیکترین محل توزیع به محل زندگی خود که در سامانه تعریف شده به‌همراه زمان توزیع را انتخاب و در ادامه به درگاه اینترنتی هدایت که با پرداخت وجه مورد نظر، سفارش آنها ثبت و در تاریخ و محل یاد شده نیز بصورت حضوری مراجعه و ماسک‌های سفارش داده را پس از احراز هویت، تحویل بگیرند.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر یادآور شد: در همین خصوص گزارشاتی واصل شده که عده‌ای مجرم سایبری با طراحی لینک‌های جعلی مشابه و ارائه آدرس‌های غیرواقعی جهت توزیع ماسک، اقدام به کلاهبرداری از افراد می‌نمایند.
سرهنگ قاسمی هشدار داد: کلاه‌برداران سايبري نيز از عدم آگاهي بسياري از كاربران استفاده كرده و با شگردهاي جديد سعي بر فريب كاربران و سرقت اطلاعات حساب بانكي آن داشته و در جديدترين شیوه‌های کلاه‌برداری با ارسال پیامک‌های حاوي لینک‌های جعلي در اين خصوص اقدام می‌کنند.
این مقام انتظامی توصیه کرد: صرفاً از طریق آدرس‌های اینترنتی که از طریق سایت رسمی سازمان یا ارگان متولی یا از طریق رسانه‌های معتبر مثل صداوسیما تبلیغ می‌گردد اقدام به تهیه اقلام مورد نیاز خود نمایند.
وی تأکید کرد: حتماً از رمزهای دوم پویا و یکبار مصرف برای پرداخت وجوه مورد توافق استفاده کرده و از بازکردن لینک‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی و معمولاً از منابع نامعتبر منتشر میشود تحت هر عنوانی، خودداری شود تا خدای ناکرده مجرمین سایبری به محتویات و اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا نکنند.
وی در پایان از کاربران خواست تا همواره در هنگام اتصال به درگاه بانكي با كنترل كردن آدرس بانك مربوطه در قسمت نوار آدرس، قفل ابتداي آدرس و نیز پروتكل امنيتي https دقت لازم را داشته باشند و از كليك بر روي لینک‌های ناشناسي و يا نصب برنامه‌هایی كه در شبکه‌های اجتماعي و از منابعي نامعتبر تبليغ می‌شود، خودداري كنند.
شایان ذکر است، پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این گونه مؤسسات از طریق مراجع قضایی طرح شکایت کنند تا توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود و یا با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با ما در ارتباط باشند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group