جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر از پذیرش دانشجوی جدید در 114 رشته مقطع کاردانی و کارشناسی خبر داد و گفت: 45 هزار دانش آموخته از بدو تاسیس تاکنون از جمله فعالیت های واحد استانی دانشگاه می باشد.

به گزارش دیارجنوب، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر در نشست خبری بمناسبت روز خبرنگار ضمن تشکر از زحمات خبرنگاران اظهار داشت: این دانشگاه پیشینه ای طولانی دارد که از زمان تاسیس که قبل از انقلاب است با تاسیس دارالفنون امیرکبیر بنا نهاده شده و در حوزه های مختلفی فعالیت دارد.
وی در ادامه افزود: خروجی این دانشگاه باید نیروی مهارت آموخته با توجه به نیازهای جامعه در سطح استان و شهرستان باشد.

neshast danshgah karbordi 1
شبیر اشکپور مطلق درخصوص نیازسنجی های بومی بیان داشت: مبنای این نیازسنجی بومی با توجه به مزیت های نسبی در استان و شهرستان سنجیده می شود.
وی با بیان اینکه مراکز علمی کاربردی استان بوشهر در 4 حوزه فعالیت می کنند، گفت: آموزش و مهارت های مورد نیاز جامعه با مشارکت بخش دولتی در حوزه های ماموریتی از جمله صنعت، کشاورزی، فرهنگ و ادب میریت و خدمات می باشد.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر درخصوص ماهیت آموزش با اشاره به دو مبحث تعامل بین و اصول حاکم بر برنامه های آموزش اذعان داشت: درخصوص تعامل بین، علم و عمل، آموزش و شغل، برنامه و فناوری، ارتقاء شغل و کسب مهارت های نوین آموزش های شغلی و کارآفرینی حرفه ای را شامل می شود.

neshast danshgah karbordi 1
وی در ادامه بیان داشت: درخصوص اصول حاکم بر برنامه های آموزشی می توان به ارتباط تنگاتنگ با نیازهای مهارتی شغل ، یادگیری در حد تسلط با حداقل زمان و انعطاف در اجرا و توجه به مهارت های فردی را نام برد
اشکپور مطلق با بیان اینکه در استان 16 مرکز فعالیت می کنند گفت: در شهر بوشهر 7 مرکز وجود دارد که بقیه آنها در شهرستان های مختلف در حال فعالیت می باشند.
وی با بیان اینکه در همه شهرستان ها به جز دو شهرستان مرکز نداریم، بیان کرد: در شهرستان های دیر و جم مراکز علمی کاربردی وجود ندارد که پیگیر احداث در این دو شهرستان هستیم.

neshast danshgah karbordi 1


دکتر اشکپور درخصوص تعداد دانشجویان در حوزه های مختلف مرکز علمی کاربردی گفت: در مدیریت و خدمات 4467 دانشجو، صنعت 3516، فرهنگ و هنر 190 و کشاورزی 119 دانش آموخته وجود دارد.
وی درخصوص فعالیت های اخیر واحد استانی دانشگاهی گفت: 4287 کلاس آموزش مجازی با کمک "سامانه هم آوا" و 3075 آزمون بصورت تستی و تشریحی و 45 هزار دانش آموخته از بدو تاسیس تاکنون از جمله فعالیت های واحد استانی دانشگاه می باشد.
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر از پذیرش دانشجوی جدید خبر داد و گفت: در 72 رشته مقطع کاردانی و 42 رشته کارشناسی در 206 کد رشته محل از چهارم تا هفدهم شهریور می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org یا سایت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر bu.uast.ac.ir/fa مراجعه نمایند.

 

neshast danshgah karbordi 1neshast danshgah karbordi 1

neshast danshgah karbordi 1neshast danshgah karbordi 1neshast danshgah karbordi 1neshast danshgah karbordi 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group