چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بخش خصوصی ۹۰۰ میلیارد تومان باید در اجرای طرح‌های توسعه‌ای مجتمع بندری نگین بوشهر سرمایه گذاری کند که تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش دیارجنوب، سیاوش ارجمندزاده روز یکشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: مجتمع بندری نگین در زمینی به مساحت ۴۵۰ هکتار طراحی شده و در زمان حاضر عملیات ساخت اسکله، پایانه‌ها و زیرساخت‌های بندری در ۱۹۰ هکتار آن اجرا شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به سرمایه گذاری انجام شده از سوی بخش خصوصی در مجتمع بندری نگین بوشهر این سرمایه گذاری‌ها تا تکمیل شدن طرح‌ها همچنان ادامه دارد.

mojtame negin
ارجمندزاده یادآور شد: با تکمیل مجتمع بندری نگین تخلیه و بارگیری بندر بوشهر ۱۱ درصد افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: در زمان حاضر پنج درصد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور از بوشهر انجام می‌شود که با تکمیل مجتمع بندری نگین این میزان به ۱۶ درصد افزایش می‌یابد.
ارجمندزاده بیان کرد: با تکمیل طرح‌های در دست اجرا در مجتمع بندری نگین زمینه پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر با ظرفیت ۵۰ هزار تن فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای مجتمع بندری نگین در سال ۱۳۹۳ با حضور رئیس جمهوری در بوشهر آغاز شد، گفت: ایجاد تاسیسات زیربنایی در این مجتمع بندری شامل ساخت معابر و اجرای شبکه آب و برق‌رسانی ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
ارجمندزاده افزود: برنامه‌های زیست محیطی در اجرای طرح‌های بندری در اولویت سازمان بنادر و دریانوردی است./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group