شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

مدیرعامل تولیدی سلیمی با اشاره به توزیع هزار عدد چادر ارزان قیمت در جامعه گفت: حذف دلالان می‌تواند قیمت این کالا را متعادل کند.

نادیا شبانکاره-به گزارش دیارجنوب، مدیرعامل تولیدی سلیمی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: شغل خبرنگاری یکی از مشاغل سخت است که روزانه باید مشکلات و خبرها را رصد و برای انعکاس به اطلاع مردم برسانید.
وی ضمن تبریک روز خبرنگار اضافه کرد: نداشتن تسهیلات، بیمه، امنیت شغلی و درآمد خاص مشکلات این قشر را بیشتر کرده است.
وی بابیان اینکه تولیدی این شرکت بیشتر چادر بوده بیان داشت: هدف از تولید چادر بی‌شک ترویج حجاب بوده که همواره جزء دغدغه‌هایمان حساب می‌شود.
عضو انجمن عفاف و حجاب کشور با اشاره به اینکه تنها نماینده استان بوشهر در انجمن عفاف و حجاب ایران است ابراز داشت: از سال ۱۳۹۶ تمام تلاش وتوانمان برای بسترسازی فرهنگ ترویج چادر بنانهاده شد که باعث پیشرفت در زندگی مسلمانان و مستحکم شدن عقایدشان به دین اسلام می‌شد.

salimi nashast 1


وی تأکید کرد: هرساله کارهایی از قبیل طرح تعویض چادر نو با کهنه در ایام ماه محرم و صفر برگزار می‌شود که طرح‌های دیگری که ازجمله طرح ایرانی بخر،ایرانی بپوش هم در کنار این طرح اجرا می‌شود.
وی تصریح کرد: در این طرح پارچه‌ای باکیفیت ایرانی را خریداری و بدون هیچ سود و دستمزد خاصی این کار به‌صورت تک‌دوزی دوخت می‌شود.
وی در تشریح دلیل این کار در کنار دستمزد کاملاً صفر گفت: کمک به مردم و ترویج استفاده از کالای ایرانی از مهم‌ترین اهدافمان است.
مدیرعامل تولیدی سلیمی گام برداشتن طبق شعار رهبر معظم انقلاب از سال 96 را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه 80 درصد پارچه چادری کشور وارداتی و مابقی آن از کارخانه شهرکرد تأمین می‌شود نوسانات دلار متأسفانه تأثیر زیادی روی این کالای باارزش اسلامی گذاشت.
وی از توزیع هزار چادر در شهر برازجان و استان بوشهر خبر داد و گفت: با توجه به گرانی‌های اخیر و با تلاش همکاران هزار عدد چادر را در برنامه توزیع در سطح جامعه داشتیم که تاکنون سیصد عدد آن در طرح ایرانی بخر ، ایرانی بپوش توزیع‌شده و مابقی آن در ماه‌های آینده توزیع خواهد شد.

salimi nashast 1


سلیمی پور از ارائه طرحی در مجلس در خصوص چادر خبر داد و بیان داشت: به‌زودی در انجمن عفاف و حجاب کشور طرحی در خصوص اینکه چادر جزء کالاهای فرهنگی باشد ارائه خواهد شد که دولت در قالب این طرح می‌تواند یارانه‌ای به چادر تخصیص داده و ارز یارانه‌ای را اعضا شود.
وی با اشاره به اینکه با پیگیری نمایندگان استان این طرح در آینده مصوب خواهد شد تأکید کرد: با اجرای این طرح یک‌سوم قیمت چادر را کاهش پیدا خواهد کرد.
مدیرعامل تولیدی سلیمی در خصوص تولید پارچه چادری در کشور بیان داشت: رنگ پارچه چادری مشکی نبوده و با ترکیب رنگ خاصی به وجود می‌آید و با توجه به تولید 20 تا 30 سال چادر از کشورهای ژاپن و کره انتظار تولید این کالا در کشور و جایگزین کردن میزان تولید آن حداقل چند سال زمان نیاز خواهد داشت.
وی تصریح کرد: می‌توان تجهیزات جدید و مدرن به کارخانه شهرکرد اضافه کرد تا در سال‌های آینده میزان واردات پارچه چادری کمتر شود.
سلیمی پور با اشاره به اینکه با حذف دلالان می‌تواند قیمت این کالا را متعادل کرد بیان داشت: متأسفانه خیلی‌ها در کشور هستند که تولیدات یک سال کارخانه پارچه را یکجا خرید کرده و همین امر باعث بالا رفتن قیمت پارچه داخلی و برهم خوردن تعادل قیمت آن در بازار می‌شوند.
سجاد سلیمی پور مدیرعامل تولیدی سلیمی در پایان ضمن تشکر از فعالیت‌های خبرنگاران در ایام کرونا از تلاش‌های بی‌وقفه با اهداء لوح تقدیر و تشکر کرد.

« تصاویر نشست خبری مدیرعامل تولیدی سلیمی »

salimi nashast 1

salimi nashast 1salimi nashast 1salimi nashast 1salimi nashast 1salimi nashast 1salimi nashast 1salimi nashast 1salimi nashast 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group