جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

با توجه به اینکه ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی از اول اردیبهشت ماه آغاز شده اما پرداخت آن در انتظار تعیین میزان آن باقی مانده است.

به گزارش دیارجنوب، در سال ۹۹ علاوه‌بر افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی قرار است برخی تسهیلات نیز به آن‌ها ارائه شود. وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۹۹ مانند هر ساله توسط این صندوق بازنشستگی پرداخت می شود در سال جاری نیز برخی اخبار مبنی‌بر افزایش وام مستمری بگیران تامین اجتماعی منتشر شده است.
با توجه به اینکه ثبت‌نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی از اول اردیبهشت ماه آغاز شده اما پرداخت آن در انتظار تعیین میزان آن باقی مانده است. به نظر می‌رسد در صورت صحت خبرهای منتشر شده تسهیلات ضروری بازنشستگان از ۳ میلیون تومان به ۵ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

bazneshastegan
درحال حاضر طبق اعلام رئیس کانون کانون بازنشستگان تامین اجتماعی این وام به افرادی با شرایط مشخص تعلق خواهد گرفت. به عنوان مثال در شهر تهران ششصد هزار بازنشسته تامین اجتماعی حضور دارند که قرار است به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در مرحله وام پرداخت شود.
وام بازنشستگان تامین اجتماعی به صورت قرض الحسنه و با سود ۶ درصد خواهد بود که اقساط آن ماهانه از حقوق افراد کسر خواهد شد.
بازنشستگان چگونه می‌توانند برای وام ثبت‌نام کنند؟
بازنشستگان تامین اجتماعی جهت دریافت تسهیلات می‌توانند به همراه مدارک شناسایی و بازنشستگی به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و ثبت نام کنند. پس از بررسی صلاحیت توسط آن شعبه، افراد به بانک رفاه مدنظر مشخص شده معرفی خواهند شد.
این تسهیلات شامل افرادی که در گذشته از آن استفاده کرده‌اند نخواهد شد البته به نظر می‌رسد که تامین اجتماعی قصد افزایش تعداد این وام را دارد و ممکن است تعداد آن تا ۱۰ برابر افزایش یابد.
جزئیات ویژگی وام بازنشستگان تامین اجتماعی
١- سقف این وامها مبلغ ٤٠ میلیون (شاید ۵۰ میلیون) ریال می باشد.
٢- نرخ کارمزد ٦% شامل ٤% در سال سهم سازمان بعلاوه ١,٥% کارمزد سهم بانک عامل و ٠.٥% بیمه عمر متقاضی بوده که تماماً بر عهده وام گیرنده می باشد.
٣- مدت بازپرداخت وام حداکثر ٣٦ ماه با اقساط مساوی ماهانه می باشد.
٤- خسارت تأخیر تأدیه اقساط مطابق مقررات بانک تعیین و بر اساس آن وصول میگردد.
٥- تشخیص نیاز متقاضیان وام به عهده بالاترین مسئول واحد (اداره کل، شعبه، نمایندگی) بوده و مسئولین واحدها مکلفند دقت کافی در احراز نیاز متقاضیان مبذول دارند./ آنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group