جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

عادل احمدی زاده بمناسبت روز خبرنگار یادداشتی منتشر کرد.

به گزارش دیارجنوب، این یادداشت به شرح ذیل است:
سلام بر خبرنگاران شهید که قلم را سلاح خویش و رسانه را سنگر دفاع از استقلال و آزادی و مقابله با زرمندان و زورمندان قرار دادند و در این راه پرافتخار از قدرت‌های سلطه ‏گر جهانی بریده و به لقاء محبوب رسیدند.

هفدهم مرداد روز ارج نهادن به تلاش طلایه ‌داران ارتباط و آگاهی عمومی و روز تاکید بر مرزهای اخلاق حرفه‌ای اطلاع رسانی،درست انگاری، روشنگری، امانتداری است.

خبرنگاری، حرفه‌ای شریف و در راستای حق گویی و حق نویسی است.

همانطوری که نبی مکرم اسلام (صلی اله علیه و آله)فرموده است: «حق را بگو و در راه خدا از ملامت هیچ ملامت گری نهراس».

چقدر شیرین است زندگی یک خبرنگار واقعی با شهادت پایان پذیرد.

نقش خبرنگار و عملکرد

در خبرنگاری بعضی خنثی هستند وبا فروختن قلم، عزت و شرفشان جامعه را به گمراهی سمت و سو میدهند.
از این روش پول در می‌آورند اما بعضی عزت و شرف و قلمشان را ساده نمیفروشند و عزتمندانه راه روشنگری و آگاه سازی جامعه را در پیش دارند

مهمترین نقش رسانه آگاه سازی و روشنگری جامعه است ولی بعضی مدیران بر این باورند که رسانه باید در راستای دیدگاه آنها قلم بزند، و مسول انعکاس قوت های موجود در کارهایشان است.
نقش رسانه و خبرنگار شفافیت و نظارت در راستای عملکرد مدیران و جامعه است.

نمی دانیم چند درصد دوستان خبرنگار وجدان کاری دارند؟؟؟؟ و وام دار نهاد، یا شخص نیستند ولی باید گفت اعتلای حرفه خبرنگاری باید در راستای روشنگری افکار عمومی باشد. نه وابستگی و قلم زدن برای تصویه حساب های طیفی و شخصی!!!

خبرنگار در اولویت های اولیه باید شجاع باشد؛ نباید از تهدید و حرف و حدیث های معمول رسانه ای و شکایت و پرونده‌سازی ها هراس داشته باشد چه بسا که با این تفکر در دام مدیران و طیف ها اسیر شود و در آخر قلمش را نیز به حراج میگذارد.

خبرنگاری که با استناد به منابع و رویدادهای روشنگرانه جامعه را پیش میبرد موفق است. و در دام مدیران شخصی ساز نمی افتد. خبرنگار نباید مصلحت اندیش باشد و باید هدف از خدمت در این عرصه را روشنگری عمومی جامعه بداند.

خبرنگار باید "سوت_زنی" را سرلوحه کار خود قرار دهد و در راستای شناخت فساد مدیران، دستگاه ها و نهاد ها پیشقدم باشد و تا حصول نتیجه و اعلام عمومی پیگیر سوژه باشد.

یادتان باشد اگر زحمات شما خبرنگارها نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود؛ شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار عمومی قرار می‌دهید.
بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی مداوم شما عملکرد مدیران ، دستگاه ها و نهاد ها داری کم ترین اهمیت است.

واقعه غدیر و نگاشتن خبر
در واقعه بزرگ غدیر هم کسانی بودند کسانی که خبرها را نوشتند تا بعد ها در برگی دیگر از تاریخ بنگارند، و همان برگ‌ها نیز گواه هستند بر حقانیت حقی که در آن واقعه بزرگ اتفاق افتاد.

چه بسا در آن واقعه کسانی بودند که تعمدانه فروختند قلم هایشان را تا برگی از این تاریخ به تحریف ها سپرده شود.

khabarnegar 17mordad

روز خبرنگار فرصتی است برای تکریم بزرگداشت بلنداندیشانی است که شغل، قلم و هنرشان را در راه ساختن شهری و کشوری آبادتر و شهر و جامعه ای آگاه تر به کار می‌گیرند؛ همچنین یاد آور حماسه و از خودگذشتی عزیزانی همچون *شهید_صارمی* و *شهید_شاهینی* هاست که شهر و دیارمان را در بزنگاه‌های حساس رها نکرده‌اند و امروز نیز عزیزانی هستند که ادامه دهنده راه این مجاهدان نستوه هستند.
و چقدر شیرین است زندگی یک خبرنگار واقعی با شهادت پایان پذیرد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group