جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

امروز قیمت طلا با ۲۶دلار افزایش نسبت به روز گذشته قیمت ۲۰۶۵دلار در هر اونس را ثبت کرد.

به گزارش دیارجنوب، امروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 25.8دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 2065.3دلار به فروش رفت. قیمت این فلز در کمترین زمان 2039دلار و در بیشترین زمان 2067.3 دلار معامله شد.
قیمت فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته 270.4دلار و نسبت به یکسال گذشته 591.3دلار یعنی 40 درصد رشد داشته است.

tala
در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره رشد 1.41 سنت داشت و هر اونس از این فلز به قیمت 28.35 دلار به فروش رفت.
فلزات گرانبهای پلاتینوم و پالادیوم هم افزایش هایی به ترتیب 20 و 55 دلار را تجربه کردند.
خبرگزاری رویترز نوشت: امروز پنج‌شنبه قمیت طلا رکورد بیشترین قیمت را ثبت کرد. عامل این افزایش تیره شدن چشم‌انداز اقتصادی جهان به لحاظ شیوع بیماری کووید 19 بود.
در این میان تحلیلگران معتقدند که با توجه به افزایش سریع قیمت طلا در چند روز گذشته احتمال اصلاح کوتاه‌مدت و پس از آن افزایش دوباره قیمت وجود دارد.
جولیوس بیر تحلیلگر اقتصادی گفت: «این روزها لحظات طلایی برای فلز طلا است. بحران ویروس کرونا به ویژه در آمریکا وجود دارد و این سؤال بزرگ مطرح است که آیا اقتصاد به سمت بهبود پیش خواهد رفت یا همچنان در رکود باقی می‌ماند.»
منک تحلیلگر دیگر هم می‌گوید: در چنین شرایط اقتصادی واقعاً نیاز است که بازار داغ طلا تا حدودی متعادل‌تر شود.
براساس این گزارش قیمت طلا تنها در سال جاری 35درصد و نسبت به یک سال گذشته 45 درصد رشد داشته است و سرمایه‌گذاران بر این عقیده‌اند که فلز زرد می‌تواند به عنوان یک سرمایه‌گذاری با ارزشی تلقی شود. در حالیکه بیماری کووید 19 و چاپ پول توسط بانک‌های مرکزی توانسته ارزش دیگر مؤلفه‌های سرمایه‌گذاری را کاهش دهد.
این تحلیلگر می‌گوید:‌ «در حالیکه چشم‌انداز سرمایه‌گذاری از نظر بنیادی برای طلا همچنان مثبت است اما احتمال اصلاح کوتاه‌مدت برای فلز زرد وجود دارد.»/ اقتصاد آنلاین

استان بوشهر

Template Design:Dima Group