سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر گفت: این شرکت با پیشرفت ۹۰ درصدی تا پایان تیر ۹۹ هم ‌اکنون در رتبه نخست میان شرکت‌های گاز استانی در حوزه سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) است.

به گزارش دیارجنوب: مسلم رحمانی، مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر بیان کرد: برنامه راهبردی یکپارچه‌سازی خطوط در سامانه اطلاعات مکانی GIS در سال ۹۱ در شرکت گاز استان بوشهر آغاز شد و از سال ۹۶ به صورت نظام‌مند اجرایی می‌شود.
وی افزود: شرکت گاز استان بوشهر با هدف راهبردی افزایش ضریب اطمینان خطوط گازرسانی و با توجه به الزام‌های قانونی که از سوی شرکت ملی گاز ایران تعیین شده، سامانه GIS را به‌صورت پایلوت در سازمان مستقر کرده است.

rahmani modiramel gaz ostan
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر عنوان کرد: از سال ۹۶ و پس از ابلاغ سند الگوی مفهومی تاسیسات گازرسانی از سوی کمیته راهبردی سامانه اطلاعات مکانی شرکت ملی گاز ایران، فرآیند GISREADY نقشه‌های ازبیلت را منطبق با مدل مفهومی از طریق نرم‌افزار ARC GIS اجرایی کرده است.
رحمانی ادامه داد: شرکت گاز استان بوشهر هم‌اکنون با پوشش ۱۰۰ درصدی خطوط تغذیه، ساختمان‌های اداری، پست امداد و ایستگاه‌های تقلیل فشار و نقشه‌های پایه شهری و همچنین پوشش ۹۵ درصدی خطوط شبکه و ۹۰ درصدی مشترکان در حوزه GIS در حال فعالیت است.
وی گفت: رویکرد یکپارچه‌سازی خطوط در سیستم اطلاعات مکانی هم‌اکنون درباره همه طرح‌های گازرسانی اعم از خطوط انتقال، تغذیه، شبکه‌های توزیع تاسیسات گازرسانی، علمک‌ها و مشترکان اجرا شده که پایش این رویکرد از طریق شاخص امتیاز ارزیابی GIS و دیگر شاخص‌های KPI وابسته در فرآیند‌های سازمان صورت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر بیان کرد: این شرکت در نتیجه پایش‌های سالانه مفتخر به کسب رتبه نخست کشوری در خوشه مربوطه و کسب رتبه نخست تا سوم در میان همه شرکت‌های گاز استانی برای دو سال پیاپی (۹۷ و ۹۸) شده است./ باشگاه خبرنگاران جوان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group