سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با وجود نگرانیها نسبت به پیامدهای اقتصادی افزایش موارد ابتلا به کووید ۱۹، به دلیل بهبود ارزش دلار آمریکا نتوانست پیشروی کند.

به گزارش دیارجنوب، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۹۷۶ دلار و ۳۶ سنت ایستاد که هشت دلار و ۳۰ سنت کمتر از رکورد قیمت معاملات روز گذشته بود.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۹۹۳ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۴۰ سنت معادل کمتر از ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۹۸۶ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

tala
طلا هفته گذشته ۴.۷ درصد رشد قیمت داشت و در ژوییه ۱۰.۳ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد ماهانه از فوریه سال ۲۰۱۶ تاکنون بود.
به گفته ادوارد مایر، تحلیلگر بازار، مشکل ویروس کرونا برای مدتی ادامه خواهد داشت و همزمان به نظر می رسد اقتصادهای سراسر جهان برای مدت طولانی بسیار شکننده خواهند ماند. این اقتصادها به تدابیر محرک مالی، سیاست پولی تسهیلی و نرخهای بهره پایینتر برای مقابله با شوکها نیاز دارند. همه این عوامل به نفع بازار طلا خواهند بود.
در این زمینه بخوانید:
قیمت طلا در آستانه ثبت رکورد جدید
افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا و در سطح جهان همچنان ادامه دارد. سازمان جهانی بهداشت هشدار داده است که مسیر به سمت عادی شدن طولانی خواهد بود و برخی از کشورها باید در استراتژی خود بازنگری کنند.
بانکهای مرکزی سراسر جهان برای خنثی کردن صدمات اقتصادی شیوع پاندمی کووید ۱۹ تدابیر محرک مالی گسترده ای را به اجرا گذاشته و کمک کرده اند طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۳۰ درصد رشد قیمت داشته باشد.
در این بین، قانونگذاران آمریکایی اعلام کردند که در مذاکرات پیرامون بسته نجات مالی جدید پیشرفت کرده اند.
بر اساس گزارش رویترز، عاملی که مانع رشد قیمت طلا شد، صعود ۰.۱ درصدی شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب بود. دلار قویتر طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر گرانتر می کند.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۲۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۹۱۸ دلار و ۱۹ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۶ درصد صعود کرد و ۲۰۹۶ دلار و ۵۶ سنت معامله شد./اقتصادآنلاین

استان بوشهر

Template Design:Dima Group