جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر اشاره به دفاع مؤثر اداره حقوقی در مراجع قضایی برای رفع تصرف اراضی آموزش و پرورش و صدور رأی له آموزش و پرورش و کوتاه شدن دست معارضین گفت: ۵۰ هزار متر مربع از این اراضی با پیگیری‌های حقوقی رفع تصرف شده است.

به گزارش دیارجنوب، علی مراد کرمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری به بیان گزارشی از فعالیت‌های آموزش و پرورش استان پرداخت و اظهار داشت: در سال 92 تعداد 750 ملک از املاک فاقد سند آموزش و پرورش مستند سازی شده که این آمار در سال 99 نزدیک به هزار و 220 ملک رسیده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: املاک فاقد سند در سال 92 تعداد 956 ملک بود که در سال 99 به 480 ملک رسیده است.

modirkol a p
وی با اشاره به دفاع مؤثر اداره حقوقی در مراجع قضایی برای رفع تصرف اراضی آموزش و پرورش و صدور رأی له آموزش و پرورش و کوتاه شدن دست معارضین گفت: 50 هزار متر مربع از این اراضی با پیگیری‌های حقوقی رفع تصرف شده است؛ همچنین خریداری 19 هزار متر مربع اراضی آموزشی و پرورشی و ورزشی توسط آموزش و پرورش خریرداری شده است.
کرمی گفت: توسعه مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده از سه مرکز در سال 92 به هفت مرکز در سال 99 رسیده است و همچنین در راستای برگزاری دوره‌های آموزش خانواده از دو هزار و 400 دروه در سال 92 به چهار هزار و 500 دوره در سال 99 افزایش پیدا کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر از افزایش تعداد مدارس هیات امنایی در استان خبر داد و گفت: تعداد مدارس هیات امنایی در استان از 31 مدرسه در سال 92 به 58 مدرسه در سال 99 رسیده است.
وی از افزایش تعداد دانش آموزان تحت پوشش سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی خبر داد و گفت: تعداد دانش آموزان تحت پوشش سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیل در سال 92 به تعداد 18 هزار و 451 عدد بوده که در سال 99 به 23 هزار دانش آموز افزایش پیدا کرده است.
کرمی با اشاره به مدال‌ها و عناوین کشب شده دانش آموزان در المپیادهای علمی ابراز داشت: یک مدال طلا، دو نفره و هشت برنز توسط دانش آموزان استان المپیادهای علمی کشوری تا سال 99 کسب شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر از تشکیل پایگاه طرح جشن عاطفه‌ها و جشن نیکوکاری در استان خبر داد و گفت: این آمار از 400 پایگاه نیکوکاری در سال 92 به 950 پایگاه در سال 99 رسیده است.
وی تشکیل پارلمان استانی دانش آموزی و عضویت دانش آموزان در آن از طریق انتخابات سه مرحله‌ای (مدرسه، شهرستان، استان) را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و افزود: تا سال 99 تعداد 50 نفر از دانش آموزان در پارلمان استانی دانش آموزی عضو شده‌اند.
کرمی از افزایش 410 درصد سوادآموزی در استان خبر داد و گفت: سوادآموزی در استان از 292 سوادآموز در سال 92 به هزار و 199 سوادآموز در سال 99 افزایش پیدا کرده است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه رتبه کنکور استان در کنکور سراسری طی این چند سال اخیر ارتقا پیدا کرده است گفت: در سال 92 رتبه استان در کنکور سراسری 20 بوده اما در حال حاضر به رتبه 15 ارتقا یافته است.
کرمی در رابطه با رتبه‌های زیر هزار استان در کنکور سراسری گفت: تعداد 94 نفز از دانش آموزان در سال 92 رتبه زیر هزار کسب کرده بودند که این آمار در حال حاضر به 222 نفر رسیده است.
وی با اشاره به جذب و سازماندهی مبلغین و مبلغات مذهبی با همکاری حوزه‌های علمیه استان گفت: تعداد مبلیغین فعال در مدارس استان از 50 نفر در سال 92 به 250 نفر در سال 99 افزایش پیدا کرده که نشان از تعامل خوب حوزه علمیه و آموزش و پرورش است.
کرمی بیان داشت: در راستای اجرای طرح‌های استانی و ملی حفظ قرآن کریم در استان تاکنون چهار طرح اجرا شده و تعداد 21 هزار نفر دانش آموز در این طرح‌ها شرکت کرده‌اند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به انتخابات شورای دانش آموزی گفت: 187 هزار و 190 نفر از دانش آموزان تا سال 99 در انتخابات شرکت داشتند که تعداد شورای دانش آموزی تشکیل شده تا کنون به هزار و 650 شورا است./فارس

استان بوشهر

Template Design:Dima Group