چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

این روز‌ها هوای گرم و شرجی استان بوشهر را فراگرفته به طوری که دیروز میزان رطوبت در گناوه شرجی‌ترین شهر استان، ۹۹ و امروز ۹۸ درصد بوده است.

به گزارش دیارجنوب، سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز بیشترین رطوبت از گناوه در شمال استان گزارش شد که میزان آن ۹۸ درصد بود و پس از آن خارگ با ۹۱ و بوشهر ۸۹ بیشترین رطوبت را داشتند، اگر چه میزان رطوبت در همه نقاط استان بالا بوده به طوری که شهری مانند برازجان که هوای خشکی دارد ۸۵ درصد رطوبت داشته است.
زهرا راستگو افزود: جمعه نیز میزان رطوبت هوا در گناوه ۹۹، خارگ ۹۱ و بوشهر و دیر ۸۶ درصد بود.

rotoobat
وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته برازجان با دمای ۴۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان بوده در همین حال این شهر دیروز رطوبت ۸۰ درصد را هم ثبت کرده است.
راستگو بیان کرد: امروز و فردا هم شرجی هوا و مه صبحگاهی مهم‌ترین پدیده‌های هواشناسی استان بوشهر خواهد بود، اما از دوشنبه با شمالی شدن جریان‌ها، از میزان رطوبت کاسته می‌شود، اما بر دما افزوده خواهد شد.
وی عنوان کرد: خلیج فارس هم امروز و فردا به نسبت آرام است، اما از سه‌شنبه تا پنجشنبه به سبب افزایش سرعت وزش باد‌های شمالی غربی، تا حدودی مواج می‌شود. ضمن اینکه در همین مدت احتمال نفوذ گرد و غبار بر روی خلیج فارس و سواحل استان وجود دارد.
سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر، جهت وزش باد را تا پیش از ظهر فردا، بیشتر جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج را ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر پیش‌بینی کرد.
راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۵۲ دقیقه، جزر ساعت ۱۴:۵۲ و مد دوم ساعت ۲۱:۱۴ است./ باشگاه خبرنگاران جوان

استان بوشهر

Template Design:Dima Group