پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

با حضور فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر و نماینده دشتستان در مجلس و دیگر مسئولین فراخوان دومین جشنواره و رونمایی از سایت حماسه مجنون در برازجان برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، در جلسه‌ای با حضور سردار رزمجو فرمانده سپاه امام صادق استان بوشهر، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس، سرهنگ غلام پور فرمانده سپاه دشتستان، محراب بنافی رئیس شورای شهر برازجان، ملک‌زاده رئیس اداره بنیاد شهید دشتستان، محبوبه اسلام پور مسئول بسیج هنرمندان دشتستان، مصدقی فرد مسئول بسیج اصناف دشتستان، محمدرضا کوهکن رئیس اداره فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری برازجان، سید فاضل حسینی مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان دشتستان، عباس دهقان و عباس اسدی دبیر جشنواره از فراخوان دومین جشنواره ادبی و هنری و سایت حماسه مجنون رونمایی شد.
فراخوان دومین جشنواره ادبی و هنری حماسه مجنون
عباس دهقان ریس ستاد مردمی جشنواره حماسه مجنون ضمن عرض خوشامدگویی اظهار داشت: طبق تجربیاتی که از جشنواره سال گذشته کسب کرده بودیم چندین جلسه و نشست با همکاران جشنواره برگزار کردیم.
وی بابیان اینکه امسال چهلمین سال دفاع مقدس است اضافه کرد: برنامه‌های مهمی به همین منظور در نظر گرفته‌شده که پایان برنامه‌های این جشنواره در هفته دفاع مقدس خواهد بود.
دهقان در خصوص فراخوان دومین جشنواره ادبی و هنری حماسه مجنون گفت: این فراخوان به یاری هنرمندان، صاحب‌نظران و اهل‌قلم در ۹ موضوع پیشنهادی است.
وی در خصوص موضوعات بخش ویژه بیان داشت: در این بخش سردار شهید احمد اسدی (فرمانده شهید)-شهید عباس شفا خواه (دانشجوی شهید) – شهید عبدالرسول حسینی مقدم (دانش‌آموز شهید) – شهید غلامرضا کشتکار (هنرمند شهید) و روایت دلاوری‌های فرماندهان و ایثارگران در حماسه مجنون مربوط می‌شود.
وی در ادامه گفت: استان بوشهر ۷۰ شهید در حماسه مجنون داشته که ۳۲ شهید آن مربوط به دشتستان است.
دهقان با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۵۴ اثر به جشنواره ارسال شد گفت: از ۱۰ استان هم آثار به جشنواره ارسال‌شده بود که در هفته دفاع مقدس از کتاب جشنواره اول رونمایی می‌شود.
ریس ستاد مردمی جشنواره حماسه مجنون در ادامه از رونمایی وب‌سایت جشنواره حماسه مجنون خبر داد و اذعان داشت: امسال مخاطبین می‌توانند از طریق سامانه www.hamaseyemajnoon.ir فرایند ثبت‌نام و بارگذاری آثار خود را انجام دهند.

farakhan hamase 2 1


ارسال آثار از طریق سامانه جشنواره
عباس اسدی دبیر دومین جشنواره ادبی و هنری حماسه مجنون گفت: فراخوان این جشنواره از امروز اطلاع‌رسانی می‌شود که مخاطبین می‌توانند از طریق وب‌سایت اقدام به ارسال آثار کنند.
لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان
به گزارش دیارجنوب ،رئیس شورای شهر برازجان ضمن تشکر از دبیران جشنواره حماسه مجنون اظهار داشت: در جنگ تحمیلی با مدیریت قوی جوانان توانستیم آن را به پایان ببریم و امروز با توجه به شرایط حساس کنونی که تمام جوانان محاصره فضای رسانه‌ای شده‌اند ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین آنان بسیار دیده می‌شود.
وی اضافه کرد: اولین جشنواره حماسه مجنون با حضور پرشور جوانان برگزار شد و همین امر باعث شد که دومین جشنواره را باقوت قلب بیشتری برگزار کنیم.
محراب بنافی حمایت از جوانان انقلابی را لازم دانست و بیان داشت: جوانان انقلابی که در رشته‌های فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند باید حمایت شوند و از نماینده مردم دشتستان در مجلس انتظار حمایت از این قشر می‌رود.
وی بابیان اینکه همچون سال گذشته شورا و شهرداری در خدمت جشنواره خواهد بود گفت: امروز نیاز به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان و بخصوص دانش‌آموزان در مدارس را باید جزء وظایف و اولویت‌های دانست.
برای عمق‌بخشی و ماندگاری از هنر بهره بگیریم /فاصله گرفتن از شهدا دلیل عدم پیشرفت کشور
به گزارش دیارجنوب ،نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری چنین مراسماتی اظهار داشت: باید برنامه‌های مربوط به شهدا و جنگ تحمیلی را طوری برگزار کنیم که روی مردم اثر بگذارد.
وی بابیان اینکه برای عمق‌بخشی و ماندگاری از هنر بهره بگیریم اضافه کرد: به استخدام گرفتن هنر برای ماندگاری کار خوبی است.

farakhan hamase 2 1


وی در خصوص مشکلات امروز جامعه گفت: علت اینکه امروز کشور دچار مشکلات زیادی ازجمله اقتصادی شده و خسارت‌های زیادی دیده و به عقب برگشته است و خون شهدا نادیده گرفته می‌شود به دلیل این است که به میزانی که از شهدا فاصله می‌گیریم پیشرفتمان کمتر خواهد شد.
ابراهیم رضایی در ادامه بیان داشت: روحیه و تفکر انقلابی باید بر مشکلات جامعه حاکم شود تا پیروز مسائل امروز باشیم.

از خاطرات رزمندگان و جانیاران برای نسل آینده بهره ببریم
به گزارش دیارجنوب ،فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر در این جلسه اظهار داشت: ادبیات و هنرمندی شهرستان دشتستان در طول هشت سال دفاع مقدس در عملیات‌های گوناگون حماسه سترگی است که هرچقدر هنرمندان و شاعرها بخواهند ادبیان آن را به‌صورت کتاب و تیترهای حماسه دربیاورند هنوز هم بحث و گفت گو زیادی وجود خواهد داشت.
وی اضافه کرد: صحنه حماسه مجنون انسان‌های مجنون و الهی می‌خواهد که در آن شرایط سخت حداکثر اقدامات عملیاتی را انجام بدهند.
سردار رزمجو بابیان اینکه فقط شهدا می‌دانند که حماسه مجنون چه بوده تأکید کرد: تا رزمندگان و جانبازان در بین ما هستند باید از خاطرات آن‌ها استفاده کنیم تا برای نسل آینده خاطرات آن‌ها وجود داشته باشد.
در پایان این جلسه عباس اسدی دبیر جشنواره ادبی و هنری حماسه مجنون قسمت‌های مختلف وب‌سایت این جشنواره را به مسئولین حاضر در جلسه نشان داد.

farakhan hamase 2 1farakhan hamase 2 1farakhan hamase 2 1

farakhan hamase 2 16

farakhan hamase 2 1farakhan hamase 2 1farakhan hamase 2 1farakhan hamase 2 1farakhan hamase 2 1farakhan hamase 2 1farakhan hamase 2 1farakhan hamase 2 1farakhan hamase 2 1farakhan hamase 2 1farakhan hamase 2 1farakhan hamase 2 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group