جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی تغییر چندانی نداشت و تحت تاثیر سودگیری معامله گران، از رکورد تاریخی که روز گذشته به ثبت رساند، عقب نشینی کرد.

به گزارش دیارجنوب، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۹۵۹ دلار و چهار سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز سه شنبه تا مرز ۱۹۸۰ دلار و ۵۷ سنت صعود کرده بود.
در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۹۵۸ دلار و ۲۰ سنت رسید.

tala
ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارشد ارزی در دیلی فارکس اظهار کرد: همچنانکه به زمان اعلام تصمیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا نزدیک می شویم، بازار اندکی محتاطتر شده است. همچنین طلا به دقت حرکات دلار را دنبال می کند.
شاخص دلار که اخیرا در پایینترین حد دو سال اخیر ایستاده بود، در معاملات روز چهارشنبه در برابر سبدی از ارزهای رقیب روند نزولی خود را ازسرگرفت.
دلار ضعیفتر طلا را که یک دارایی امن به شمار می رود، برای دارندگان ارزهای دیگر ارزانتر می کند. از سوی دیگر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا ادامه دارد و آمار مبتلایان در سطح جهانی به بیش از ۱۶.۶ میلیون نفر رسیده است.
تشدید شیوع ویروس کرونا و تشدید تنشهای آمریکا و چین به امیدها برای احیای اقتصادی سریع لطمه زده و باعث سرازیر شدن سیل سرمایه ها به سوی طلا شده است و در نتیجه قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۲۸ درصد رشد کرده است.
بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا تصمیم سیاست پولی خود را بعدازظهر روز چهارشنبه اعلام خواهد کرد و انتظار می رود در نرخهای بهره تغییری صورت نگیرد. قرار است پس از پایان نشست مقامات آمریکایی، جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند.
طلا از پایینتر ماندن نرخهای بهره که هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را کاهش می دهد، سود می برد. همچنین با افزایش انتظارات تورمی، به پناهگاه مطمئنی برای حفظ ارزش دارایی تبدیل می شود.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد کاهش، به ۲۴ دلار و ۳۱ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱.۱ درصد کاهش، ۹۳۷ دلار و ۹۳ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۱ درصد عقب نشینی کرد و ۲۲۵۷ دلار و ۴۹ سنت معامله شد./تابناک

استان بوشهر

Template Design:Dima Group