سه شنبه 29 اسفند 1402 | Tuesday 19 March 2024

پرسپولیس با هدایت گل‌محمدی با قهرمانی در هفته بیست‌و‌ششم لیگ، رکورد سریع‌ترین قهرمانی ادوار لیگ حرفه‌ای را هم به نام خود ثبت کردند. آن‌ها امشب به امتیاز ۶۲ رسیدند و حالا در چهار هفته باقیمانده برای ثبت بیشترین امتیاز یک قهرمان تلاش خواهند کرد.

به گزارش دیارجنوب، شاگردان گل‌محمدی با قهرمانی در هفته بیست‌و‌ششم لیگ، رکورد زودترین قهرمانی ادوار لیگ حرفه ای را هم به نام خود ثبت کردند. پرسپولیسی‌ها در این بازی علاوه بر چهارمین قهرمانی پیاپی، طلسم شکست‌ناپذیری تیم نفت مسجدسلیمان مقابل سرخپوشان تهرانی را هم شکستند تا انتقام شکست دور رفت مقابل این تیم سمج و سختکوش را نیز بگیرند.
پرسپولیس از ساعت ۲۰:۴۵ امروز (جمعه) در ورزشگاه شهیدبهنام محمدی به مصاف مسجدسلیمانی ها با هدایت مهدی تارتار رفت و در نهایت این دیدار با برد ۲ بر یک تیم میهمان تهرانی به پایان رسید تا سرخپوشان تهرانی قهرمانی خود در فصل نوزدهم لیگ برتر را مسجل کنند. علی علیپور در دقیقه ۳۹ و مهدی عبدی در دقیقه ۵۸ گل‌های تیم پرسپولیس به ثمر رساندند و تنها گل تیم نفت توسط حسین ابراهیمی در دقیقه ۷۱ از روی نقطه پنالتی وارد دروازه سرخپوشان شد.

ghahremani p11
دروازه رادوشوویچ سرانجام از روی نقطه پنالتی باز شد تا کلین شیت های این گلر خوش شانس تمام شود. در این بازی او به زحمت زیادی نیفتاد. سیدجلال حسینی با پیروزی امشب تیمش برای هشتمین بار قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کرد؛ یک رکورد شاید دست نیافتنی در تاریخ!
ترکیب نفت مسجدسلیمان: احمد گوهری، حامد نورمحمدی، علیرضا علیزاده، صادق صادقی (۴۶ - مهدی زبیدی)، حسین ابراهیمی، مجید عبدی، سجاد جعفری، احمد الجبوری (۶۱ - امید سینگ)، آرمان قاسمی، میرهادی میرجوان (۸۲ - محمدامین اسدی) و پیام ملکیان.
ترکیب پرسپولیس: بوژیدار رادوشویچ، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدجلال حسینی، مهدی شیری، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی (۷۴ - امید عالیشاه)، بشار رسن (۴+۹۰ - امیر روستایی)، مهدی عبدی (۸۷ - محمد احسان حسینی) و علی علیپور (۴+۹۰ - سعید حسین‌پور).
داور: سیدرضا مهدوی
شرح گل
نفت مسجدسلیمان ۰ پرسپولیس ۱: (دقیقه ۳۹، علی علیپور) روی فرار مهدی شیری از سمت راست و یک کنترل موفق و در ادامه ارسال با پای چپ، علی علیپور بالاتر از مدافعان نفت مسجدسلیمان موفق شد دروازه گوهری را نشانه بگیرد و گل برتری تیمش را به ثبت رساند.
نفت مسجدسلیمان ۰ پرسپولیس ۲: (دقیقه ۵۸، مهدی عبدی) پاس عمقی از نعمتی برای عبدی در شرایطی که نفتی‌ها به گمان آفساید ایستاده بودند، با تک ضربه این مهاجم گل دوم سرخ‌ها را به نام او کرد.
نفت مسجدسلیمان ۱ پرسپولیس ۲: (دقیقه ۷۱، حسین ابراهیمی): حسین ابراهیمی که ارسالش با برخورد به دست سیدجلال حسینی پنالتی اعلام شده بود، خودش این ضربه را با قدرت زد که علیرغم برخورد به پای بوژیدار توپ وارد دروازه شد.
دقایق حساس
دقیقه ۳ ارسال سیامک نعمتی با ضربه سر بشار رسن از بالای دروازه گوهری عبور کرد.
دقیقه ۹ روی اشتباه وحید امیری، پاس در عمق هافبک نفت به مجید عیدی رسید، اما ضربه وی با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی سمت راست دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.
دقیقه ۱۰ شوت زمینی صادقی در اختیار رادوشویچ قرار گرفت.
دقیقه ۲۴ رادو این بار ضربه محکم احمد الجبوری را از داخل محوطه جریمه پرسپولیس به کرنر فرستاد.
دقیقه ۳+۴۵ پرسپولیس با ضربه سر کنعانی زادگان به گل دوم رسید، اما کمک داور اول آن را آفساید گرفت.
دقیقه ۴۷ گوهری ضربه ایستگاهی علیپور را در اختیار گرفت.
دقیقه ۵۲ روی پرتاب اوت وحید امیری توپ درون محوطه جریمه و در موقعیتی مناسب به علیپور رسید که این بار ضربه وی از کنار تیر دروازه به اوت رفت.
دقیقه ۶۷ شوت علیزاده با اختلاف زیاد از بالای دروازه پرسپولیس بیرون رفت.
دقیقه ۸۳ ارسال حسین ابراهیمی با ضربه ملکیان از پشت محوطه جریمه همراه شد که اینبار هم رادو توپ را مهار کرد.
دقیقه ۹۰ ضربه از پشت محوطه جریمه توسط امید سینگ به شکلی خطرناک راهی اوت شد.
شکستن طلسم مسجدسلیمان در بهترین شب ممکن
اولین پیروزی تاریخ پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان منجر به قهرمانی آن‌ها در فاصله ۴ هفته مانده به پایان فصل شد. شاگردان یحیی گل محمدی که تاکنون بردی مقابل نفت مسجدسلیمان کسب نکرده بودند، اینبار بهترین سود را از موقعیت‌های شکل گرفته بردند و در نهایت نیز به گل‌های پیروزی بخش خود دست یافتند. پرسپولیس نیز به اولین تیم تاریخ فوتبال ایران در لیگ برتر تبدیل شد که چهار عنوان قهرمانی پیاپی کسب کرده و اینچنین بازی با نفت برای آن‌ها رویایی به اتمام رسید./تابناک

استان بوشهر

Template Design:Dima Group