پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

رئیس واحد برادران فنی و حرفه ای دشتستان گفت: در سال گذشته با ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در واحد خواهران و برادران فنی و حرفه ای دشتستان بالاترین آمار آموزش در استان را داشتیم و هم اکنون ۴۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای فعال در سطح شهرستان دشتستان است که نیاز به حمایت دارند.

ندا قاسمیان پور-به گزارش دیارجنوب، رئیس واحد برادران فنی و حرفه ای دشتستان ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت، اظهار داشت: در سال گذشته با ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در واحد خواهران و برادران فنی و حرفه ای دشتستان بالاترین آمار آموزش در استان را داشتیم.

وی در ادامه اضافه کرد: مرکز دشتستان تشکیل شده از دو حوزه خواهران و برادران است که به عنوان مرکز ثابت در برازجان مستقر هستند و همچنین نمایندگی هایی فعال در بخش های سعدآباد، آبپخش و شبانکاره داریم که در این مراکز نیز دوره های آموزشی برگزار می شود.

neshast khabari fani 1
هادی توسلی بیان کرد: هدف ما اطلاع رسانی و تشویق افراد برای ایجاد شغل و کسب درآمد در خانه است.
رئیس واحد برادران فنی و حرفه ای دشتستان با اشاره به اینکه بیشتر دوره ها مربوط به مشاغل خانگی است، افزود: این مشاغل مربوط به بانوان و علاقه مندانی است که بتوانند ایجاد کارآفرینی کنند و با راه اندازی مشاغل خانگی کسب درآمد داشته باشند.

توسلی با بیان اینکه مهارت بدون رسیدن به اشتغال ارزش ندارد، اضافه کرد: آموزشی که منجر به اشتغال زایی نشود بی فایده است و باید تمام تلاشمان را در خدمت به مردم شهرستان بکار بگیریم.
وی در خصوص کارگاه آموزشی برادران گفت: واحد برادران شامل هفت کارگاه آموزشی تعمیر کولر دو تیکه، برق، جوشکاری، عمران، تاسیسات، HSE، مکانیک است که در سال ۹۷ و با توجه به نیاز شهرستان تاسیس شده است.

neshast khabari fani 1
رئیس واحد برادران فنی و حرفه ای دشتستان بیان داشت: در سال جدید دوره آموزش مهارت به کودکان را در اولویت داشتیم که با توجه به شرایط بیماری کرونا نتوانستیم این دوره را برگزار نمائیم.
وی ضمن قدردانی از کادر شبکه بهداشت و درمان شهرستان، گفت: از سال ۹۸ تا کنون زیر نظر شبکه بهداشت و درمان تولید ماسک در ۳ کارگاه فنی و حرفه ای داشتیم که در حال حاضر با توجه به رفع نیاز شهرستان ۱ کارگاه مشغول به فعالیت است.

رئیس واحد برادران فنی و حرفه ای دشتستان گفت: ۴۰ آموزشگاه فنی و حرفه ای فعال در سطح شهرستان دشتستان است که نیاز به حمایت دارند.
وی افزود: میانگین افراد مشغول به کار در آموزشگاه ها ۵ نفر است و حدود ۲۰۰ نیروی شاغل در آموزشگاه های آزاد مشغول به کار هستند.
توسلی با اشاره به اینکه هدف ما حمایت از بخش خصوصی است، تصریح کرد: برای تاسیس آموزشگاه های آزاد در کمترین زمان مجوز صادر میکنیم و در بخش های دور افتاده که دسترسی مشکل است، اگر کسی بخواهد در تاسیس آموزشگاه آزاد فعالیت کند حمایت می کنیم.

رئیس واحد خواهران فنی و حرفه ای دشتستان اظهار داشت: در سال جدید با شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل تعطیل شد اما فنی و حرفه ای با اقتدار، با رعایت پروتکل های بهداشتی و بصورت مجازی در حال فعالیت است.
شمیم برازجانی تصریح کرد: از نیمه دوم اردیبهشت که اجازه فعالیت به فنی و حرفه ای داده شد، آموزش ها را در دو مرکز بصورت مجازی و عملی شروع کردیم و دوره های عملی با حضور ۲ الی ۳ نفر برگزار می شود.

neshast khabari fani 1

وی در خصوص واحد آموزشی خواهران بیان داشت: مرکز بانوان ۵ مربی در رشته های کشاورزی، عمران، معماری، صنایع دستی و صنایع چوب دارد و به ویژه در رشته های صنایع پوشاک نیز توانسته ایم مربیانی به مناطق محروم و حوزه های روستایی نیز بفرستیم.
وی با ابراز خرسندی و نگاه ویژه بر بانوان، افزود: کارآفرینان موفقی در زمینه گیاهان آپارتمانی، کارگاه پرورش قارچ، قالی بافی و ...در برازجان فعالیت می کنند.
برازجانی بیان داشت: بر این باورم که دختران ما، مادران آینده هستند و باید اعتماد بنفس بالایی داشته باشند و ایجاد شغل، در اجتماع بودن و فعالیت داشتن تاثیر بسزایی در روحیه فردی و بالابردن اعتماد دارد.

وی بیان داشت: دوره های آشپزی، ترشی، لواشک پزی و .... را نیز برای ایجاد مشاغل خانگی راه اندازی کرده تا از این طریق بانوان بتوانند کسب درآمد داشته باشند‌ و حتی در این موارد مشاوره های مرکز نیز کارآموزان را راهنمایی میکنند.
شمیم برازجانی خاطر نشان کرد: آمار مرکز دشتستان در سال گذشته با آموزش ۶۰۰ هزار نفر ساعت بالاترین آمار آموزش در استان بوده است که به جهت وسعت شهرستان و جذب افراد در مراکز فنی و حرفه ای است.
وی در پایان گفت: نگاه ویژه به بانوان داشته باشیم و تمامی بانوان بخصوص بانوان روستایی خودشان را باور داشته باشند.

neshast khabari fani 1neshast khabari fani 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group