جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

درآیینی به صورت ویدئو کنفرانس به دستور گراوند استاندار بوشهر، آزمایشگاه تشخیص مولکولی ویروس کرونا مزین به نام شهید فخری شهید سلامت استان در شهر برازجان افتتاح شد.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم گراوند صبح روز شنبه 28 تیرماه، ضمن قدردانی از تلاش های کادر درمان استان به ویژه شهرستان دشتستان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت استان شهیدان فخری و خلیلی افزود: باید از اهتمام ویژه ویز و معاون بهداشتی وزیر بهداشت هم در توجه به مسائل درمانی استان و کمک به راه اندازی این مرکز تشخیصی نهایت قدردانی را داشته باشم.

efttetah az ko borazjan 1استاندار بوشهر بیان داشت: انتظار داریم در کنار این آزمایشگاه کرونا، نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار دستگاه های مربوطه قرار گیرد و بایدبرای مقابله با کرونا اصل را بر پیشگیری بگذاریم تا شاهد کنترل این بیماری باشیم.
وی از آقای بحرانی خیر دشتستانی که برای راه اندازی این مرکز آزمایشگاهی به بخش درمان استان کمک کرد قدردانی نمود.

efttetah az ko borazjan 1
فرماندار شهرستان دشتستان در این آئین بیان داشت: ساختمان آزمایشگاه تشخیص مولکولی(کرونا) شهرستان دشتستان خیر ساز می باشد که در زمینی به مساحت 150 متر مربع که توسط هیات امنای مسجد امام علی (ع)شهر برازجان اهدا شده است و با هزینه ؛ شش میلیارد ریال توسط خیر، خانواده دکتر بحرانی احداث شده است.
فتح الله نوروزی در ادامه اضافه کرد: برای تجهیز و راه اندازی این آزمایشگاه ، 36 میلیارد ریال هزینه شده که 20 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی که توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین شده است و 16 میلیارد ریال صرف خرید تجهییزات غیر پزشکی شده که توسط اعضای خیر ین تامین سلامت شهرستان تامین شده است .
وی با تشکر از کادر بهداشت و درمان و تلاشهای شبانه روزی آنها تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی این آزمایشگاه خدماتی در راستای مقابله با کرونا به مردم شریف شهرستان ارائه شود.

efttetah az ko borazjan 1
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان ، ماریا خویشدوست در مراسم افتتاح این پروژه گفت: با توجه به جمعیت شهرستان دشتستان، و حجم بالای آزمایشات تصمیم به ره اندازی ازمایشگاه کرونا در شهرستان گرفتیم که با همت و همراهی وزارت بهداشت و درمان ، ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و فرماندار دشتستان و نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و همچنین همکاری صمیمانه و پرتلاش اعضای خیرین تامین سلامت شهرستان توانستیم این آزمایشگاه را به ارزش 36 میلیارد ریال تجهییز و به بهره برداری برسانیم .
ماریا خویشدوست افزود: با راه اندازی این آزمایشگاه ، جوابدهی آزمایشات با سرعت بیشتری انجام می گیرد و به دنبال آن خدمات درمانی برای بیماران به موقع توسط کادر بهداشت و درمان ارائه می گردد که در کنترل و پیشگیری از این بیماری موثر خواهد بود.
خویشدوست بیان کرد: تمامی افراد گروه هدف که دارای علایم و یا مشکوک به کرونا باشند (مادران باردار، بیماران زمینه ای مانند قلبی و عروقی، دیابت، فشارخون) بیماران سرطانی، کلیوی و افراد بالای 60 سال بعد از غربالگری توسط پزشک، از انها آزمایش PCR ( نمونه حلق و بینی ) گرفته می شود.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان از مردم شریف دشتستان خواست که با رعایت پروتکل های بهداشتی هر چه زودتر بتوانیم در هفته های آینده به آرامش نسبی برسیم و ازبحران کرونا عبور نماییم.

efttetah az ko borazjan 1efttetah az ko borazjan 1efttetah az ko borazjan 1efttetah az ko borazjan 1efttetah az ko borazjan 1efttetah az ko borazjan 1efttetah az ko borazjan 1efttetah az ko borazjan 1efttetah az ko borazjan 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group