پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: ۲ شکارچی متخلف که مرتکب کشتار ۱۷ سر خرگوش شده بودند، با مراجعه به این اداره ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال خسارت به محیط زیست پرداخت کردند.

به گزارش دیارجنوب، کامبیز عبدالهی روز سه شنبه در این رابطه افزود: براساس مصوبه شورای عالی محیط زیست کشور جریمه صید و کشتار هر سر خرگوش چهار میلیون و ۵۰۰ هزارریال است که از شکارچیان اخذ شد.
وی اظهارداشت: شکارچیان متخلف علاوه بر پرداخت جزای نقدی، یک قبضه سلاح ساچمه زنی ۵ تیر بدون جواز داشتند که توسط این اداره ضبط شد.

koshtar khargoosh
عبدالهی گفت: ۲ شکارچی متخلف فردا برای ادامه سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شهرستان خواهند شد و قاضی برای آنان جرایم و مجازات دیگر اعمال خواهد کرد.
وی بیان کرد: در پی انتشار فیلم کشتار خرگوش‌های وحشی در فضای مجازی، بلافاصله اقدام‌های لازم برای شناسایی متخلفان انجام شد و پس از ۱۰ روز شناسایی و به مراجع قضایی معرفی و حکم جلب آنان در ۱۵ تیر برای دستگیری صادر شد.
وی اظهارداشت: خرگوش وحشی از گونه‌های ارزشمند حیات وحش است که نقش مفیدی را در چرخه طبیعت برعهده دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: هرگونه شکار و صید گونه‌های جانوری نیازمند گرفتن مجوزهای قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست است در غیر این صورت جرم به شمار می‌آید.
فیلم کشتار ۱۷ سر خرگوش چندی پیش توسط عاملان آن در فضای مجازی شهرستان گناوه پخش شد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است./ایرنا

خبر مرتبط:

محیط زیست بوشهر از عاملان کشتار خرگوش‌های وحشی شکایت کرد+فیلم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group