جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

رئیس پلیس فتا استان بوشهر در خصوص رعایت حریم خصوصی به کاربران هشدار داد و گفت: یکی از آسیب‌هایی که همواره در فضای مجازی در کمین افراد است، نقض حریم خصوصی آنهاست که گاهی منجر به بی‌اخلاقی در فضای وب و از میان رفتن آبروی اشخاص می‌شود.

به گزارش دیارجنوب ،سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا استان بوشهر درباره آسیب‌های غیرقابل جبران فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: شهروندان گوشی تلفن همراه و تبلت و مانند آن را هرگز حریم شخصی ندانند.
وی افزود: شهروندان نباید اطلاعات شخصی خود را در گوشی تلفن همراه یا تبلت ذخیره کنند که در صورت از دست رفتن اطلاعات، دیگر نمی‌توان هزینه‌های اجتماعی و فردی آن را جبران کرد.
سرهنگ قاسمی ادامه داد: در راستای حفظ حریم خصوصی نیز شهروندان از نگهداری تصاویر و فیلم‌های خود روی دستگاه‌هایی که به اینترنت متصل هستند خودداری کنند، این موارد بیشترین وقوع جرم در فضای را به خود اختصاص می‌دهند.
وی با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی در گام اول بر عهده خود فرد است، تأکید کرد: در حقیقت حریم خصوصی جزئی از زندگی هر شخصی است که دسترسی به آن فضا برای دیگران بدون اجازه و رضایت او یا بدون حکم قانون امکان‌پذیر نخواهد بود.

harim Copy


این مقام انتظامی با اشاره به این که عدم رعایت حریم خصوصی از سوی برخی از هموطنان عزیز باعث شده برخی از کاربران خواسته یا ناخواسته قربانی شوند، گفت: اولین گام برای حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی عدم انتشار اطلاعات شخصی و محرمانه از سوی کاربران است که باید در این خصوص دقت زیادی داشته باشند، چرا که انتشار این اطلاعات باعث می‌گردد تا افراد سودجو از آنها سوءاستفاده کرده و با آبرو و حیثیت کاربران بازی کنند.
وی حذف برنامه‌های غیر ضروری را، برای حفظ حریم خصوصی کاربران ضروری برشمرد و گفت: حذف یا Remove کردن برنامه‌های غیر قابل استفاده، به خصوص برنامه‌های کاربردی که دسترسی به رایانه شما را از راه دور ممکن می‌کنند مانند: Remote Desktop RealVNC و NetBIOS را حذف یا به اصطلاح( Disable)کنید.
سرهنگ قاسمی استفاده از دیوار آتش (firewall) را یک ضرورت خواند و گفت: پیکربندی فایروال خود را به دقت انجام دهید تا از نفوذ به رایانه جلوگیری شود، این فایروال‌ها همچنین مانع وارد آمدن خسارت به شبکه‌ها و سایت‌هایی که به آن‌ها متصل هستید، می‌شوند و قادر به تشخیص ماهیت برنامه‌هایی هستند که تلاش می‌کنند به شبکه اینترنت متصل شوند.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کاربران خواست ایمیل‌ها و پیام‌های ناخواسته و ارسال شده از سوی افراد ناشناس را مسدود نموده و از باز کردن عکس‌ها و فایل‌های پیوست شده در ایمیل‌های تبلیغاتی و ناشناس خودداری کنند و به هیچ‌وجه لینک‌های ناشناس ارسال شده در ایمیل و پیام‌های موبایلی را دنبال ننمایند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو منابع درآمدشان از طریق نقض حریم خصوصی یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی افراد به دست می‌آید، گفت: این افراد و گاهی اوقات شرکت‌ها با وضع برخی قواعد پیچیده به‌عنوان قواعد حریم خصوصی، به صورت ظاهری رضایت قربانی را برای اقدام به نقض حریم خصوصی‌شان، کسب می‌کنند، ولی در باطن این امر به صورت کاملا ناآگاهانه‌ اتفاق می‌افتد، چرا که بسیاری از افراد بدون خواندن قراردادهای طولانی شرکت‌ها گزینه قبول دارم را انتخاب و به این افراد اجازه دسترسی به حریم خصوصی خود را می‌دهند.
وی تصریح کرد: پلیس فتا تمام امکانات و منابع خود را جهت امن‌سازی فضای سایبری برای کاربران قانون‌مدار به کار گرفته است و همه کاربران باید همانند فضای واقعی، خود را مکلف به رعایت حفظ حریم خصوصی افراد بدانند و پلیس را در این مسیر یاری کنند.
رئیس پلیس فتا استان بوشهر خاطر نشان کرد: هموطنان گرامی می‌توانند‌ آخرین آموزش‌های لازم و هشدارهای سایبری را از طریق راه ارتباطی سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir دریافت کنند، ضمن آن‌که در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش مردمی اعلام کنند./پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group