جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

پنج پایگاه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی در شهرستان دشتستان آغاز به کار کردند.

به گزارش دیارجنوب، صبح روز یکشنبه 22 تیرماه سهراب باقری مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در حاشیه بازدید از پایگاه سنجش سلامت بدو ورود به دبستان شهرستان دشتستان در خصوص نحوه و زمان شروع به کار پایگاه های سنجش دانش آموزان کلاس اولی گفت : همراه با شروع به کار ستاد ثبت نام مدارس ، مرکز سنجش سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان، از ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹ در پنج پایگاه شهید جاوید کازرونی و رازی ۱و۲ برازجان، ۱۷ شهریور تنگ ارم و نوید کلمه فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پیش بینی می شود بیش از ۲۴۰۰ دانش آموز بدو ورود در ۱۰ شاخص مختلف در حوزه های بینایی، شنوایی، پزشکی، پوست، مو، هوش، استعداد، سلامت دهان و دندان، وضعیت جسمانی و حرکتی و ... توسط افراد مجرب و کارشناسان سلامت مورد ارزیابی قرار می گیرند.

photo p1
سهراب باقری افزود: دانش آموزانی که در مرحله اول در شاخص های تعیین شده مشکل داشته باشند به مراکز تخصصی معرفی خواهند شد تا با ارزیابی دقیق تر نسبت به جایگیری این دانش آموزان اقدام شود.
وی اظهار کرد: تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی جسمی، ارزیابی وضعیت ذهنی کودکان بدو ورود به مدرسه، کمک به بهبود کیفی مسائل آموزشی و کنترل بعضی از عوامل موثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان دارای مشکل ، صدور شناسنامه سلامت برای کودکان، جادهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی را از مهمترین اهداف طرح سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان دشتستان در حاشیه این دیدار به اولیا و مسئولان سنجش سلامت تاکید داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی در هنگام مراجعه دانش آموزان و اولیا به پایگاه های سنجش سلامت ضروری و مهم است در این راستا تمامی نکات بهداشتی مورد نظر ستاد مقابله با کرونا از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله زمانی نیم ساعته پذیرش دانش آموزان، ضد عفونی نمودن سطوح و استفاده از گان ها و روکش های یکبار مصرف برای پوشش سطوحی که به صورت فیزیکی توسط مراجعین لمس می شوند به صورت جدی اجرا می شوند.

باقری در پایان با تاکید بر اینکه ثبت نام قطعی دانش آموزان در سامانه سناد پس از تاییدیه آموزش و پرورش استثنایی انجام خواهد شد از خانواده ها خواست در موعد مقرر به پایگاه های سنجش مراجعه نمایند تا توسط کارشناسان مربوط دانش آموزان را مورد ارزیابی و معاینات بالینی پزشکی قرار دهند.

bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1bazgoshaee paygah sanjesh 1

استان بوشهر

Template Design:Dima Group